Khamis, 28 Jun 2012

gaji

Assalam,

Hujung bulan sudah... menghitung hari utk dpt gaji... fuhhh.. azab je rasanya... 25hb ritu org dpt dah gaji.. dan aku? mmg tak dpt lagi la... alahai....

haritu, aku kol kew ingatkan dpt terus la buka gaji secara payroll tu jek ots... rupanya tidak.. kebetulan aku kol, diorg kata dah hantar ke ag gaji utk bulan 7 nnt.. waaaa... tak kan la aku kene tgu lagi gaji pakai baucer... sah2 la bulan 7 tu dah puasa... kalo bulan 7 tak bukak maknanya 8 9 pun sama la... gaji diorg buat 3bulan skali.. haaaa.. sedih aku dgr... sah2 la gaji bulan 8 pun aku tak dpt gak... bulan 8 tu gaji awal sbb nak raya.. mmg giler la.... sakit jiwa aku..

al kisahnya dpt la aku berckp dgn ketua kerani sorg tu.. dia kata dia nak tlg aku dgn cepat2 la hantar surat pembukaan gaji semula dr ketua aku. sempat juga la aku hantar sbb dia nak pagi tu juga utk dibawa ke ag pg esoknya. dan tadi aku cuba la tanyekan sempat ke buka gaji aku utk bulan 7. alhamdulillah dia kata dpt.. aku berharap sgt la kata dia betul. ni dah bape hb aku nak kene tgu hari esok last day bekerja dlm bulan ni utk aku hantar punch kad nak dibyr gaji. bukan kejap.. stgh bulan jugak aku kene tgu... mmg sengal tau.. alahai... letih aku laa.... harap2 berkurangan la tekanan aku. semakin tertekan pk kan hal2 berkaitan opis ni sbb bersangkut paut hidup aku gak.. huh..

Tiada ulasan: