Ahad, 22 Ogos 2010

Al-kisahnya....

Salam,

pejam celik pejam celik, hari ni dah ari ke 12 kita berpuasa... ok la kan takat ni.. huhu.. dalam bulan ni ikut kan semua iblis2 n syaitan2 dah pun dirantai. kalo ada yg masih lagi tak sedar2 n berbuat perkara tak baik tu mmg datang dari diri sendiri la..

ok.. al-kisahnya.... kalo ikut kan ari tu mmg dah diluahkan pun.. tp ni aku dpt tau jugak la lagi kan. kisah sorg budak ni la... kes tak puas hati gak la tu dgn aku.. mmg mcm ampeh pangai... nak kata aku ni la konon tak menghormati org lain.. agak2 korang la kalo jenis tak boleh nak tegur pangai, sape yg tak boleh menghormati org?

budak ni kalo ikutkan dulu... mmg la mula2 masuk keje ditempat kan kat unit aku tu haa... tetiba 6bulan kat unit aku ditukar kan ke unit lain yg masih lagi dalam bahagian yg sama. masa kat unit aku Allah hai pangai mmg la baik.. tak tau la kalo baru jenis masuk keje kan. dalam pada kat unit lain tu mcm2 citer aku dgr psl budak ni.. pangai tak ok la. bukan dr segi lain. tp dari segi tak boleh nak tegur. kalo org tegur dia mula la nak kurang ajar. tak kira la org tu tua ke tidak atau tinggi ke tidak pangkat dr dia. aku dgr mula2 tu mmg la rasa pelik. kat unit aku tak de plak dia pangai gitu. cukup satu masa dia kene tukar blk ke unit aku. mcm aku citer sblm ni la kan, suka tinggi2 sore kalo bertanye buat kali kedua. mcm la dia bagus sgt. aku pelik.. nak kata aku tak hormat org? dia tu hormat sgt ke org tua dr dia? nak kata dia bgs sgt la nak lwn org yg konon tak hormat org lain walaupun org tu tua dr dia? mcmmmmmmmmmmmmmmmmm bagussss....
aku ni mmg pantang org kurang ajar ngan aku. mau tak nya.. dh byk kali dia kurang ajar ngan aku mmg aku diam jek. senyap.. dia ingat dia tau semua keje dr aku dia dh bgs la dr aku? dia ingat dia dh bgs sgt la bleh buat keje yg lelaki tak boleh buat? haaa.. mmg pmpn pun. hahah... tu la masalahnya. dh la pmpn.. dia ingat dia ni sape? agak nya mmg betul la org kata org M....A ni ckp mmg kurang ajar. jgn kata kan bahasa.. apa pun semua nya gitu kot.

Nak kata org dik oi, tgk diri sendiri tu dulu.. kalo dulu mmg aku sker budak ni.. bukan sbb apa mmg aku tgk dia ok.. yg aku tak paham sejak tukar unit tu la nape dia jadik gitu. kalo dh biasa dgn pangai gitu kat unit dulu skang agaknya dh terbawak2 ke unit aku ni. kalo ko tak kurang ajar dik oi akak ni pun tak kan kurang ajar.. so ingat kalo tak nak hormat org tua pun beragak2 skit mulut tu nak berckp.. jgn ingat angin awak jek.. mcm org lain ni tak de angin plak kan.. ni bulan2 poser ni pk skit.. kalo tak kata ubah pun kurang2 pun kontrol skit la pangai n mulut tu.. aku ni bukan apa.. rasa tak puas hati tu mmg tetiba jek ada blk... tu la.. pilih kawan len kali pilih yg elok skit.. jgn pilih kwn sker mengumpat hal org lain tu la akibat nya smp awak pun terikut2 jugak pangai kawn mcm tu... adiosssssssss....

Tiada ulasan: