Jumaat, 10 Ogos 2012

Imbuhan tahunan bukan bonus ye..

Assalam...

9hb.. mmg tarikh keramat yg dinanti2kan oleh kakitangan kerajaan.. mana tak nya tarikh tu la keluarnya imbuhan tahunan tu.. untuk membantu sempena nak nyambut raya ni.. terima kasih kerajaan.. walaupun tak sebanyak mana.. namun ianya bermakna..

aku? perghhh.. hari tu la aku bayar bil api air, beli brg dapur skit n aku serbis kete. ari tu dah serbis.. tp ni ada lagi yg tercicir. aku tukar gasket atas tu.. isi gas ekon skit n tukar air filter.. ritu diaorg tak sempat buat plak.. ermmm.. tu jek dah abis separuh.. giler la.. ngam2 aku kuar kan duit tuk setel semua tu jek. hari ni? haaaa.. mmg tgl rm5 jek kat tgn.. ada lagi baki dlm bank tu aku nak buat tuk blk raya la cadangnya kan. nak beli baju raya? tak de maknanya.. mmg tak dapekkkk doooooo.. hahahahaha....

so, balik dari urusan aku pg td.. aku dpt plak memo mengatakan aku kene byr blk imbuhan yg aku dapat tu. huhhhhh! giler la.. (baru baca tajuk tak baca isi) akhirnya aku baca isi kandungan tu baru aku tau.. skit jek aku kene byr balik.. terpaksa la kuarkan balik duit dalam bank tu utk bayar seperti yang diminta. kalo tak sok bulan 9 diaorg potong dari gaji aku. giler.. hilang duit. walaupun tak byk tp aku terasa gak tu jumlah yang perlu dibyr balik.. apa la nasib.. adoiiiii.. pening.. baru nak pk kan keadaan mcm mana slps raya.. dtg dah musibah baru.. tak sgt la musibah.. peninggg laaa.. duit ooo duit....

Tiada ulasan: