Rabu, 22 Ogos 2012

Raya

Assalam,

Raya ke 4.. org masih lagi beraya namun aku dah pun naik keje.. hohoho.. mgu lps.. sepatutnya aku bekerja smp jumaat.. tp sakit aku dpt mc smp jumaat dari selasa tu.. hari ni aku ada lagi appt kat hospital.

Bila bukak FB.. meriah wall aku tu dgn update kwn2 bersuka ria masa raya.. pic2 raya byk yg diorg upload.. tp aku? ermm.. tak meriah.. semakin hari semakin muram raya aku. tp aku gagahkan juga senyum di pg raya.. seolah2 mcm tak de benda yg berlaku..

raya pertama.. lps semua setel sembahyang raya.. aku pg ke tmpt keje mak.. mak keje pg2 raya tu.. anta makanan dan mtk ampun bagai.. bawak nenek aku skali. pastu pg kubur arwah atuk n arwah p.usu.. sblm gerak ke perak aku snggah kat umah mak usu dulu. sedar x sedar.. rupanya dah setahun aku tak jenguk mak usu.. yer la.. last raya thn sudah.. mencecah ke raya ni blk.. punya la aku abaikan mak usu. tp aku pasti mak usu faham dgn keadaan aku.

ptg raya pertama dah smp ke kg ayah.. boleh la.. utk pertama kali lps kawin aku smp ke kg ni raya pertama.. hahahaha.. biasa tu tak blk.. tp thn lps aku blk juga raya kedua. ayah aku biasa la.. raya kedua bru muncul.. nasib baik la umah tu aku dah pernah duduk.. tak la kekoh dgn mak itam n pak itam... pun mcm mak ayah aku dah diorg tu.. sbb jaga aku masa kecik dulu.. ermm.. kalo separuh org kekok kot.. sbb arwah opah dah tak de kan ... tak pe la..

skang aku dah mula bekerja.. cuti aku bermula 27hb nnt.. hahahaha.. org naik keje.. aku sibuk bercuti.. jgn jeles ek.... adiosss..

Tiada ulasan: