Ahad, 24 Oktober 2010

Kecantikan diri

Kenapa, kalo ada orang tegur tentang apa yang perlu kita ubah, contoh sikap atau pemakaian kita mesti akan jawab.. "tak apa la, ini la aku, terima la seadanya" huhuh.....

Naaaaaaa.... ini la silap nya seorang perempuan apabila dia bertanya kenapa bf dia atau pun suami dia ada perempuan lain.. "Apa yang kurang kat aku?" satu soalan yang selalu nya diutarakan tanpa dia memikirkan sememangnya ada yang kurang pada diri sendiri... ok, Men kita tgk pada seorang perempuan yang berumur 25tahun, tetapi dah pun menjalinkan hubungan dengan lelaki ( bf ) dan mengutarakan soalan, "apa kurangnya aku sampai kau cari perempuan lain?" jangan nak bang, tp ni hanya la utk renungan kita bersama sebagai perempuan.. lebih2 lagi diri aku.. hahahaha..

Pernah ke kita terpikir untuk cantik kan diri sendiri hanya demi untuk kekasih hati atau pun si suami? kebanyakkan perempuan yang aku perhatikan, tak pandai nak jaga diri sendiri, yer la.. time mula2 ditekel oleh si lelaki bukan main lagi tau mekap sana sini, pakai baju cantik2, tapi kalo dah bercinta dengan si lelaki tak plak nak pk apa kehendak si lelaki.. terutama skali pemakaian... korang perasan tak, kalo dok lepak kat tempat mkn atau mana2 kedai mamak la kan lalu jek sorang perempuan cantik, bf korang mesti toleh tgk.. mungkin bukan disebabkan pakaian dia yang seksi saja tapi sebenar nya simple dan kemas... itu la boleh menjadikan seorang perempuan tu seksi dalam sopan.. hahaha... contoh dua si isteri. kalo masa bercinta bukan main lagi mekap situ sini.. tp kalo dah kawin, si mesti malas nak jaga kecantikan diri.. bila ditegur mesti dia jwb, "alahhh, suami aku tak kisah pun, tak plak komplen2 mcm korang ni", naa.. itu la punca kesilapan diri sendiri yang korang tak nampak.. huhu..

Aku malas nak berhujah panjang2 bab benda nii.. aku pun bukan perfect sangat.. tp yang pasti aku sangat bersyukur sbb suami aku ada penasihat kepada semua pemakaian aku.. baik baju, sikap atau pun tutur kata..apa yang tak kene mesti dia tegur tak kene.. dan perlu diubah.. paling tidak dia akan kata dia tak suka stail aku... ni la yang membuat kan aku lebih berhati2.. aku harap korang secara tak langsung boleh renung kan apa yang aku katakan... kepada suami ku.. terima kasih abg.. abg satu dalam sejuta..... muahhhhhh...

Tiada ulasan: