Rabu, 6 April 2011

matinya stich


As salam.... baru jek dok posting pic stich, baby n crystal mgu lepas.. crystal dah pun selamat hantar ke kg. tp blk keje ptg smlm aku tgk stich dah mati keras dalam sangkar.. punya la terkejut.. sedih aku. mmg stich sakit perut mlm tu. masa aku tukar nak buang semua najis2 dekor2 ni aku dah pasan stich lembik jek masa aku angkat dia. ptg tu aku blk dari beli sangkar baru utk 3ekor arnab yang aku ambik dari nobita. yer la kan.. 3ekor tu besar2 dah.. nobita nak ada space utk arnab betina dia yg dua ekor tu nak beranak. so tak dak ruang lagi dah ktanya. janji ambik 2 ekor jek.. skali dia bg 3 ekor.. amik ko.. penuh sangkar blk ptg ahad tu.. baru satu hari jek dalam sangkar.. stich kene kejar la kene gigit la dengan panda..3ekor tu dah besar.. dah 3bln.. pun jenis baka besar2 ni.. stich n baby tu spesis pets.. utk belaan jek pun.. jd badan kecik2 jek dekor2 ni. tapi baby tak la kene 'kegarangan' betina2 3ekor tu.. sbb nya baby pun betina.. tp stich jek la sekor jantan.. agak nya betina tu takut kot.. alah.. baru kecik jek stich tu....


ptg isnin lepas siap tukar semua bersihkan najis2 tu.. aku tgk stich tak aktif dah.. diam jek.. najis dia pun dah cair.. mmg sah la kene cirit birit. tp aku pelik tak plak sama kaler ngan najis baby masa cirit birit dulu.. aku ingat ptg smlm nak terus p klinik ambik ubat utk stich.. tp tak jadi sbb nak tgk keadaan dia dulu.. kot2 la dia dah ok plak.. tp tu la.. blk2 aku dah rasa lain macam jek kedudukan stich.. dah tersandar kat lantai ngan tangan dia tu mcm rangka plak aku tgk.. rupanya basah.. air pun jd kotor.. baby elok jek dok kat sbelah.. agaknya dia tau stich dah tak ada. so aku pegang la stich.. terus aku jerit bila pegang2 dia tu dah keras.. sedih aku.. terus capai hp n kol hubby aku.. uwaaaaa.......... sian stich.. dah la jenis belaan.. aku sayang betul stich n baby.. stich lambat skit nak mesra dgn aku.. mungkin takut kot.. tp baru jek dah pandai mesra n manja2 dgn aku dah mati plak dia.. alahai........ skang tinggal baby jek sekor dalam sangkar tu.. 3ekor betina tu mmg aku dah asing kan sangkar lain... huhu.. ni nak try beli sekor jantan lain tuk teman baby..... hukhuk.. bg ke hubby aku tu nnt... alahai....


Tiada ulasan: