Selasa, 19 Julai 2011

Menghitung hari lagi

Assalam..

Hari kedua mgu ni.. masa tu tak la berlalu dengan cepat aku rasa. yg buat aku selesa dua hari ni sbb big bos tak de n hari ni plak timbalan aku pun tak de jugak. so mmg semua org la aku tgk merdeka kat sini.

Smlm aku borak2 jugak la dengan PA aku pasal nak bertukar keluar dari sini kan. dia pun mungkin nak jugak tukar keluar blk semula ke Hq ataupun di kawasan yg dekat2 situ ler. sbb nanti husband dia pun nak tukar blk kesini. aku? entah la. smp skang masih lg dok pk mcm mana nak keluar dari sini. pejam celik nnt kalo betul la aku nak buat surat pertukaran keluar bulan 12.. maknanya aku dh 7bulan kat sini. amik masa la jugak tu kalo dpt keluar. dpt atau tidak tu terpulang pada diorg yg buat pertukaran tu la. kalo nak pedajal aku bg lama skit kat sini mcm2 diorg buat. aku dgr orang yg bahagian perkhidmatan bergred sama ngan aku tu pun susah nak keluar. bos dia tak mo sign surat. mmg giler la. bos dia tu ingat dia tu kuat sgt ke smp nak tahan2 org dok keje kat sini smp pencen. huh. nasib aku tak tau lagi.

Tp mmg aku akui la sejak kat sini, keje aku mmg sentiasa ada. tak mcm tempat lama. jarang jugak la aku ada kerja. maklumla bukan bahagian admin. aku nya keje mmg bahagian admin jek ikutkan.. kalo bahagian lain pun keje2 admin gak aku buat. huhu.. blk keje pun cepat, dah cepat dekat plak dgn rumah. bleh kata hari2 aku masak skang.. hahaha.. ada masa kan. bleh rehat lama n jimat duit skit dari asyik mkn maidin jek. hahaha.. kalo dulu susah nak singgah kedai skang hari2 aku singgah kedai beli lauk. huhu.. syok la skit hubby aku tu. tak pyh dia keluar2 kalo nak mkn. hihi.. dia pun skang malas dh nak kuar. penat agaknya blk keje.

Smlm.. dpt jugak la aku buat keje umah. basuh baju, gosok baju, masak, menyapu.. lipat baju jek tak dpt gik. hari ni kalo tak dak hal bleh la aku buang sampah, mop lantai n lipat baju. huhu.. bila plak la nak basuh kereta aku tu. dah 4 bulan tu tak basuh. hihihi.. sian dia. asal nak basuh ujan la plak.. so jd malas aku. hihih...

Skang ni mmg aku menghitung hari jek la. sekejap jek dah 2bulan aku kat sini. nak kata makin selesa tu buleh ler. tak selesa benarnya.. cuma aman skit tak dak gangguan.. hahaha..

Tiada ulasan: