Rabu, 20 Julai 2011

"Penulis blog diperintah bayar Rais RM400,000"

Assalam,


Hari ni aku terpanggil nak menaip kat blog aku ni pasal kes penulis blog diperintah byr pada Dr. Rais sebyk RM400,000. huh.. byk tu... tajuk tu jek dah buat aku takut. takut dari segi kalo tersalah sebut nama orang dalam blog n tersalah taip kata2 yg membolehkan aku disaman balik. huhu.. tu la risiko yg perlu ditanggung kalo nak posting artikel berdasarkan kisah2 politik zaman skang.


Zaman skang ni semua org dah bijak pandai. bebas bersuara. tu pasal la semuanya nak men saman2 jek. yg aku pelik nya pada penulis blog yg kadang2 tu aku rasa saja jek carik pasal tulis pasal org2 politik ni. diorg ni tak takut ke kene saman. hihi.. tu la kot sebab nya aku risau nak posting artikel berkisarkan politik walaupun aku rasa aku perlu ambil tahu pasal politik dalam negara kita ni. mcm yg berlaku baru2 ni la.. kes perhimpunan warga "BERSIH". aku tak tau niat sebenar diorg. sbb aku pun tak amik pot sgt baca surat khabar pasal tu. hahaha.. semua org la turun ke perhimpunan tu. tak kira umur dah.. dari kecik smp yg ke tua. pelik sungguh aku. pada aku la kan.. baik la duk kat rumah rehat2.. baring2.. tgk tv.. abiskan masa dengan keluarga.. mana yg suka p shopping tu bleh p bwk family kan.. hahahaa.. aku tak dak.. dok layan rabbit jugak.. huhu.. hubby tak suka shopping hari cuti.. sesak katanya.. hahaha...


So, sbb itu la dalam blog aku ni aku taip semua kisah2 peribadi aku aja buat tatapan kwn2 aku yg mmg nya dah jauh dari aku, bukan apa.. diorg tu kadang bz ngan keje.. cuti tu sah2 nak berehat. mcm miss. haha.. payah tu aku nak jumpa diorg skang. nak berhubung melalui hp pun jarang kami neh. aku pun bz gak.. blk keje sah2 dah penat skang ni.. mmg tak dan la nak msg ke main kol2 ke kan. dari blog ni la kami atau pun diorg tu bleh tau kisah2 hidup masing2 yg penuh dgn mcm2 ragam. mcm cousin aku tu penuh ngan aktiviti anak2 dan shoot gambar dia.. syok gak tu.


So, kalo korang rasa aku nya blog ni tak best sbb taip benda merepek2kan.. dan membosankan korang.. sbb nya korang tak kenal aku pun.. hahahaa.. jd jawapan aku tuk tu... 'ADA AKU KESAH?" hahahahaha.. layanz.......... yg penting kita happy... jgn pening2 dlm kerja2 seharian dan nak memeningkan dgn kisah2 politik yang kadang2 membosankan.. sebagai rakyat.. aku rasa aku bukan tau pun kisah sebenar.. dan itu kerja org atasan.. biar lah diorg saja yg buat keje diorg.. yang penting pada aku.. aku hidup dalam negara yang aman... bebas nak kemana pun.. hari2 pergi kerja balik kerja.. bebas jumpa keluarga kat kg dah memuaskan hati aku... hehehe.. Adiosss......


p/s : jgn saman yer... tak berniat pape pun... sekadar luahan takut nak tulis bukan2 dlm blog ni.. hihi...

Tiada ulasan: