Selasa, 11 Oktober 2011

Bajet

Assalam..

Morning.. pg ni mmg pagi2 nak update blog yang smgu sekali rasanya baru dpt update. hihi... ermm.. nak citer dari mana ek. tetiba hang plak pepagi ni nak mula kan citer dari mana. teralu byk plak aku rasa nak update dlm blog ni. tapi payah gak sbb ni kat opis.

Jumaat lepas, PM dah pun umum kan bajet utk 2012.. rasanya semua org dok sambut baik la kan apa yg dia umumkan tuh. terutama kakitangan kerajaan. meh kita borak dari segi ni. aku mula2 dgr tu best gak la kan. tp tak syok nya masa tu diumumkan baru dpt stgh bulan lagi bonus. wahh.. frust tu ada gak la. nape bonus bukan kenaikan gaji. hehe.. rupa2nya.. kenaikan gaji pun dpt. tak tau bape persen la dpt sbb ikut gred dari 7-13%.

Dgr mmg sedap. tak sabar gak la nak dpt kenaikan tu. walhal ada gik 2 bulan. wahha.. tp aku dgr sistem pun dah berubah. dari SSM ke SBPA.. erm.. nak kene cek apa maksud n apa fungsi sistem tu. dalam pada gitu. aku plan nak amik cuti lama skit thn dpn. pk2 nak jek amik cuti tanpa gaji sbln. yer la.. rehat, cuci blk otak badan aku ni utk kesihatan. kalo komputer tu org kata reformat balik. dpt baru dia serba serbi nya baru, laju jek.. walaupun bodi lama tp otak baru.. laju jek tak dak dah sangkut2. yer la. dah asyik sakit. perlu gak la rehat kan diri. dah rehat.. baru la mula kan dgn kerja baru, kesihatan yang baru. aku ni tak mcm kawan aku si miss tu.. suka p bercuti sana sini. aku pk kan bajet lu. dia tak pe la.. tak de gik tanggungan selain mak ayah. lagipun gaji ada lebih.. dari membazir ke arah lain baik dia p bercuti. tu nak balik dari vietnam ari ni tuh.. hehe.. syok la dia.

apa pun aku kene tunggu gak la pekeliling kuar. nak tgk. apa syarat2 baru dlm sistem baru tuh. n mcm mana pulak dgn kenaikan thnan tu nnt. jue kata sekali ganda gak naik. erm.. pk2 kan.. ekekekek..

Tiada ulasan: