Isnin, 17 Oktober 2011

Nasib Baik! Alhamdulillah..

Assalam..

Giler la punya keje... kalo jd pape mmg aku dikenekan tindakan tatatertib.. bersyukur tak terhingga aku pada Allah S.W.T... alahai.. kenapa la aku lalai sangat2 neh...

Jumaat ritu aku blk hafday. sbb kan migrain aku tak masuk dah opis. mcm biasa la jumaat tghri mmg blk. kebetulan pulak hari tu semuanya time off jugak lepas dpt kebenaran dari bos. ikutkan mmg aku la tinggal sorg kat opis. bos pun kebetulan ada sbb mak mertua masuk hospital. kalo tak sah2 dah pg ke pd masa tu. semua time off maksud aku yg tinggal jek la kat opis tu. kebnyakkan lain tu dah pg kursus kat pd. sbb kan sabtu tu ada hari keluarga. so jumaat mlm dah start. takut tak sempat.

aku blk tghri tak off pc.. tak perasan pulak aku tak tutup pc. yer la dah blk pun tghri jek kan. nnt masuk blk opis. lain la kalo mmg aku tau aku nak blk terus masa tu mmg aku off pc. kat opis aku ni biasanya akan tutup ekon. giler la. so panas. nak jimatkan elektrik aku rasa. so, dgn senang hati aku pun tak pk apa2 smp la pg td. hubby kejut aku baru teringat yg aku tak off pc dan pc aku ni kalo panas mmg berbunyi. ni pun tengah berbunyi ni ha.. tak nape pun aku tak tau le. hok lain tu tak de pun gini. aku nya pc jek. dgn kalut aku terus la siap2 smp opis tak dak org gik. so pintu pun tak bukak gik. ngam2 dah smp kul 7. tp tah la. tak tenteram dah aku ni. bila dah bukak jek pintu opis aku terus ke tempat duduk aku. Alhamdulillah.................... ! mmg aku bersyukur sgt2! betul la pc aku tak ada apa2 berlaku. sblm smp mmg dah mcm2 dlm kepala aku. meletup la. terbakar la. opis pun kemalangan la. mcm2 la.. alhamdulillah..!

Pengajaran pd aku. lepas ni stiap kali jumaat. aku nak blk tghri jek pasti akan aku off pc. utk keselamatan. yer la. malang tu tak berbau. aku pun tak tau kalo aku tetiba sakit pg klinik sah2 tak masuk opis dah. dan ini adalah pengajaran buat aku. pasti aku di off pc setiap kali hari jumaat!

Tiada ulasan: