Khamis, 31 Mac 2011

Baby's

As salam.. kali ni aku upload pic2 rabbit aku yg aku citer kan ari tu kat korang.. hahaha... baru amik pic ni smlm.. tgh bosan2 tak de wat pape sbb kaki sakit.. so aku amik la pic2 ni... heheh.. lg pun si cilz ada tanye mana pic2 rabbit aku.. hahaha.. hok kat atas ni kan dok bertiga lam sakar pas aku puas snap pic dekor2 ni.. kuikuikui.. dah puas lepas.. tu la tu..


Stich..... aku tak tau la dia ni jenis baka apa.. tgk dari bulu n muka tu jenis flemish.. ari tu masa beli kat abg tu ada bgtau.. tp aku lupa.. rasanya la baka flemish ni... dia ni jek jantan..


yang ni baby.. kuikuikui.. sbb nya dia paling kecik, comel n lincah.. dalam sakit2 pun bleh gak berlari sana sini.. pantang dpt lepas.. abis satu rumah dia nak rayau... haha.. hari pertama dok ngan aku dah kene cirit birit n selsema.. sian dia.. nampak lembik skit.. tp still lincah.. dah bwk p klinik bg ubat lg la dia tak dok diam.. hoho... suka dia mkn ubat tu.. laju jek.. dediam mkn ubat.. heheh... paling tersentuh hati aku ngan dia la.. dah sihat skit siap aku diacah2 nya.. hehe.. rabbit2.. mcm kucing plak pangai dia aku tgk... hahaha..


Crystal... sbb nya dia putih melepak.. mata pun nampak tu merah.. hohoho.. gebus... dia pun bulu mcm si stich jugak.. tp dia besar skit.. walaupun umur sama ngan baby n stich... badan dia nmpk besar... mungkin jenis baka badan besar kot.. aku tak tau gak la dia jenis baka apa.. hahah.. aku bukan kira ngat kalo bab baka2 ni.. maklumla baru lg.. sok dah tau jenis baka.. baru la aku beli ikut baka kot.. hehehe.. Crystal ni aku nak bwk blk kg tu berpasangan ngan si blacky kat kg tu.. sekor jek jantan tu kat kg.. sian plak tak dak kwn... hoho... so jd peneman la nnt si crystal ni.. dia ni betina.. so mmg cukup masa bleh beranak gak la.. hehehe..


Ni la keje depa.. hahaha.. pantang la dpt benda yg blh gigit.. mesti nak menggigit.. tak dpt pun dia akan cari jugak.. aktiviti mcm ni si stich n crystal jek.. si baby kalo dpt lepas dia tak menggigit.. tapi dok lari sana sini.. sonok tul dia dpt lepas.. abis satu rumah dia nak round kalo blh.. tp nasib baik la kat bahagian dapur jek.. tak smp ke hall n bilik pun....


rumah aku ni mmg la kecik.. appartment tp sibuk2 nak jugak membela arnab.. haha.. arnab2 ni hubby aku beli bg hadiah sempena besday..sbb aku merengek gak nak bela arnab kan.. dah terkene panahan asmara arnab la jd gini ni.. hahaha... ni hadiah tambahan tu.. hadiah utama lain dah.. aku dpt dah.. ekekeke.. in coming aku akan tambah lg dua ekor.. hahaha.. amik kat kwn opis... dah penuh sangkar dia katanya.. so ok la.. nampak gaya mcm kene beli sangkar besar ni.. adoi ai.. skang ni pun hubby dah sakit kepala ngan adanya arnab2 ni.. hohoo.... tak pe la nnt dah biasa ok la.. aku pun tak lepas kan 24 jam.. kadang2 bg la lepas... nnt kang stress plak.. mula la sakit sumernya... hehehe..... adios.......

Tiada ulasan: