Ahad, 20 Mac 2011

tak tau tajuk..

As salam..

Sekian lama tak update blog. jumaat lepas, sorg lagi kwn aku bertukar ke tempat baru. bila pk2 tentang berapa lama permohonan yg dia buat smp dia dpt bertukar tu, mkn masa lebih dari 3 bulan jugak. agaknya aku berapa lama lg? erm.. yang pasti aku mcm tau2 jek dah dekat.. hahaha.. walhal tak tau pun bape lama lg..

Agaknya mcm mana kat tempat baru nnt? dah dua mgu sejak aku masuk keje lepas perginya arwah pak usu.. aku dpt bos baru. muda beb.. baru 29thn.. org nogori.. haha.. tp yg tak syoknya.. ada dah la yg dok pasang jarum siap2 kat bos baru tu. huhu.. tak boleh tgk org senang duduk betul org tu. lantak ko la.. aku tgk bos baru ni ok jek. tp tak tau lagi la kan kalo dah di cucuk jarum. huhu.. maklumla dah muda.. jarum nak ditusuk pun senang.. huhu..

sejak dua menjak ni.. org baru dah bersilih ganti kat unit aku tu alhamdulillah keje pun semakin berjalan lancar.. haha.. tp aku tgh bersiap sedia utk berdepan dengan keje dan tempat serta suasana baru. alahai.. stress kejap pk kan bab tu. tp tak pe la. aku masih lg berdepan dgn suasana tak de nya lagi arwah pak usu. baru2 ni aku pg kenduri kawin acu adik mak usu. sayu hati aku sedih tak terkata, mengalir air mata bila tgk persembahan silat cekak. memenuhi permintaan dan hajat terakhir arwah pak usu yg beria2 benar nak buat persembahan tu. sedih hati aku. toleh kebelakang mak usu pun nangis jugak. kesian mak usu.

kesan permergian arwah pak usu.. banyak perubahan yang ingin aku lakukan dalam hidup aku. terlalu ingin mendekatkan diri dengan jalan Allah. namun aku masih lagi tercari2 langkah2 pertama. tak pe. sikit2 aku akan buat. setiap detik kepala aku asyik pk kan mak usu. kalo dulu mmg stress dok pk masalah aku.. tp skang asyik pk mak usu. baru2 ni mak usu kol aku, citer sedihnya hati dia bila adik ipar dia bersungguh2 desak dia biarkan bank tarik kereta arwah pak usu yg baru tu. sian mak usu. kenapa jd gitu? bukan mak usu mintak tlg dia byr pun. nak desak2 mak usu mcm tu skali. tak tahan la kot dia kol aku. nangis jugak dia, mungkin kenang kan nasib dia bila suami dah tak ada. sempat lagi berpesan kat aku supaya jaga suami sementara masih ada lagi.

sayu hati pk kan mak usu.. aku harap2 cepat2 la jalan penyelesaian tuk masalah dia berakhir dengan cepat. bukan mudah nak mula kan hidup baru di saat2 dia tgh bahagia dengan arwah pak usu. bergantung penuh dgn arwah pak usu dan skang semua nya hilang sekelip mata. sayu hati dia.. aku harap moga2 mak usu kembali ceria...


Tiada ulasan: