Jumaat, 11 Mac 2011

rindu rasanya pada arwah..

As salam...

Hampir 3 mgu dah arwah pak usu pergi tinggalkan kami.. mak usu pun aku tgk semakin hari semakin ok. skang ni hari2 kwn2 dia kat umah tu dtg teman kan dia. kalo mgu lepas opah temankan, mgu ni pulak acu adik dia yg kecik tu teman kan. blom lagi mak usu tinggal sorg2 tanpa teman. ikut kan smp hari ni jek acu teman kan mak usu. lepas tu diorg blk kg sbb acu nak kwin. mgu dpn pun mak usu ada kat kg sbb budak2 dah start cuti skolah esok. lepas smgu.. aku tak tau plak mcm mana dgn mak usu.

masalah yang sedia ada perlahan2 mak usu setelkan. rumah dgn kereta mmg sah2 dia sambung byr. kesian mak usu. aku bersyukur ada bantuan dari atuk, opah, acu dan adik badik mak usu yg lain. dari belah kami tak terdaya dari segi duit. tp in'allah kami akan tetap bantu apa yg termampu. kadang2 terlintas kat pkran aku tentang arwah pak usu. mcm hari rabu yg lepas, blk dari klinik aku singgah mkn kat medan kat bangi tu. tetiba ternmpk ada driver ukm mkn kat situ juga. aku rasa tu pun salah sorg dari kwn arwah. kalo la arwah ni disenangi di kwsn perumahan tak terkecuali jugak kat tempat keje. mesti org kenal arwah pak usu dgn sikap dia yg baik hati tu. sayu hati aku. teringat kan arwah pak usu. rindu aku pada pak usu. hati aku tetap terkilan sbb tak dpt jumpa arwah ni masa saat2 dia nak jumpa aku. sedih hati aku.

hati aku tak abis2 pk kan arwah pak usu semalam. ternampak bekal lauk yg mak usu bekal kan kat aku masa kali terakhir aku jumpa arwah pak usu. bersungguh2 benar suruh aku bwk blk sikit lauk yg mak usu masak. terngiang2 kat telinga aku lagi dgn suara arwah pak usu. sedih hati aku. kenapa? kenapa aku mesti kehilangan pak usu? aku tau Allah lebih sayang kan pak usu. aku redha..

semakin hari aku dgr suara mak usu kembali normal mcm dulu. tp hati dia, hanya Tuhan yang tahu. Hanya Tuhan yg tahu betapa rindu nya mak usu pada arwah pak usu. aku tau dia kuat kan hati demi anak2. anak2 yg masih kecik lagi. tak tau la kalo perkara mcm ni berlaku kat aku apa akan jadi kat aku.

mgu ni aku blk kg. acu kawin. kesian kat arwah.. tak sempat tgk acu kawin. dia byk bantu dlm persiapan kenduri acu ni. smp kan nak buat persembahan silat pun tak tercapai. kesian mak usu.. mesti sayu hati dia usaha dengan pak usu hanya dia aje yg ada masa kenduri tu nnt.. Ya Allah.. tempat kan la arwah pak usu dikalangan org2 mu yg beriman. limpah kurniakan lah rahmat mu pada roh arwah.... amin.....

Tiada ulasan: