Jumaat, 12 Ogos 2011

Macam-macam..

Assalam...


Dah 12 hari kita berpuasa.. last aku update blog ni hari pertama kita berpuasa. so kat dua mgu gak la aku tak mengupdate... bukan apa, bz skit.. hari kedua berpuasa aku dh kene pegi kursus 3hari.. jumaat plak aku cuti. demam. mau tak nya... hari khamis tu si jacky bwk blk durian.. bleh la kata durian runtuh kat kami ni haa.. di jamu nya kami kwn2 dia kat bwh tu mkn durian.. 40 biji siut dia bwk blk.. sampai angkat tangan tak mo lagi dah durian.. hahahaha... amik ko.. sthn aku tak tingin durian dah.. ekekekke.. byk giler mkn mlm tu.. dia bukak satu2 biji soh mkn... amik.. dah la kat tempat kursus tu sejuk giler.. ekon tu kalo bulan puasa 3x ganda sejuknya kita rasa sbb berpuasa. yg paling tak best.. time kursus dpt plak fasilator yg membosankan.. huh.. sengal hidup nak smp ke ptg.. hahaha...


time kursus tu aku berdua dari bahagian ni pegi.. dgn izan. kebetulan dia dpt tukar ke pahang mgu dpn. kiranya hari ni dia last la. smlm aku pg lagi kursus, sehari jek. kiranya bulan ni jek dah ada 4hari aku berkursus. giler la.. rabu ritu aku masuk opis lmbt skit sbb migrain.. ikut hati mmg aku nak mc jek. dah la puasa aku kene plak migrain.. uwaaa.. sakit giler.. nak hantuk kepala kat dinding rasanya. nak time off masuk lmbt dah pg tu.. tak sabar nak blk umah nak berbuka mkn ubat. huhu... kat opis plak smp2 jek bising kemain gik kakak ni.. nak aku marah tak pasal2 plak aku yg kene blk kang.. dah tau sakit dok opis wat pe nnt diorg ckp. smp aku menangis la dpn PA aku.. tak tahan punya pasal.. mmg mood tak baik. rasa nak jerit2 jek kat diorg yg bising2 ni.. sakit jiwa... huh...


isnin tu PM dah umumkan kami dpt stgh bulan bonus.. huhu... yerker? aku ok jek la.. ada amik tak de nak ngumpat pun tak guna.. hohoho.. tp tak puas hati kat sorg minah dlm FB ni. kemain gik dia dok mengomel psl cuepacs mintak duit bonus utk penjawat awam. sengal tul minah tu. tah mana2 dtg tetiba nak komplen plak. siap ckp cuepacs tu pemintak sedekah tu tak tahan tu. bukan nak beking.. tp berhagak2 la nak menaip status ko tu kan.. giler la.. mcm la dia tu tak pernah ada kaitan langsung dgn kerajaan.. tak puas hati pun pasal kerajaan jgn ingat semua nya buruk jek.. sekolah dulu pun aku pasti gak la sekolah kerajaan. tu dah dikira kerajaan membantu gak tu kan.. mengurangkan kos pembelajaran dia. sengal. mcm la mak ayah atau pakcik mak cik ke sedara mara ke tak de keje kerajaan. dah n9 tu ko tak leh larik mana la.. mesti ada sangkut sorg keje kerajaan. sengal tgn dok menaip bukan2. kene ISA baru tau.. hahaha..


tukar2.. dah hampir 2mgu berpuasa.. dgr2 isnin ni dibayar bonus stgh bulan tu. 17hb selangor bercuti.. sakan la jem kat kl tu bersoping sakan diorg neh nnt. kakak2 kat sini plan awal2 dah tu.. sengal jek aku dgr. hahaha.. sabor2.. yg pasti stiap kali bonus atau bantuan raya aku mesti dulukan roadtax kete.. mati ngam2 tu beb time org beraya nak beraya atau pun lepas raya.. bila tah nak merasa duit tu buat soping.. hahaha.. adioss....

Tiada ulasan: