Isnin, 1 Ogos 2011

1 Ramadhan

Assalam..


Hari ni hari pertama umat islam di malaysia ni berpuasa. termasuk aku.. haha.. blom cuti lagi.. tp mcm hampir2 jek. huhu.. hari pertama bekerja dgn keadaan berpuasa ditempat baru. suasana yg mmg sungguh berbeza dgn tempat lama. aku mmg rasa tak seronok berpuasa kat sini. ditambah2 dgn mood yg tak berapa nak ada.


2 3 hari kebelakangan ni mmg aku susah hati. ada aje yg tak kene kat aku. mula la aku terbayang kan arwah pak usu. bila melarat dah pk ke arwah pak usu hati aku mula la sedih. tetiba jek air mata aku mengalir. sedih.. mmg ler aku sedih. sabtu hari tu besday mak usu. aku wish besday.. dia tak jwb pun. mungkin terlalu sedih. suasana yg berbeza sambut harijadi tanpa suami. skang kat opis ni dah la terlalu sejuk. dgn keadaan berpuasa lagi la tak boleh tahan. mgu ni cuma isnin dan jumaat aku masuk opis.. masuk ke jumaat? hahaha.. selasa - khamis aku ada kursus kat hq. entah mcm mana la kursus kat situ. alahai.. tah2 sejuk jugak mcm kat opis ni. sah2 dah tu. yg pasti aku tak perlu nak runsing2 dgn kerja kat opis selama 3hari tu. thn ni baru 3hari tu la pun aku ada kalo pegi. in'allah..


smlm.. untuk menghilangkan rasa sedih hati aku tu, aku mengemas rumah. abis habuk2 corok2 tu aku vacum. membasuh baju jek dah 4 kali trip termasuk la basuh sarung kusyen, alas kaki sekali. dalam bilik tu aku ejas2 skit.. terasa bosan plak dengan cara sama. rumah kecik mmg aku cepat jemu. tp sekurang2 nya lepas ngemas tu lega skit mata nak memandang. harum skit rumah tanpa habuk2. sejak hutan2 tu ditebang nak buat pembinaan lagi.. mmg abis berhabuk rumah2 kami tu. huhu.. letih aku nak nengok nya. cuma belum sempat lap jek abuk2 tu. aku vacum kan jek. sbb dah kepenatan.


sabtu tu aku tdo kat rumah jue. tinggal sorg. hati aku pun gundah gulana. so tdo rumah dia la. lepak2 last2 tertdo. pg ahad last breakfast sblm puasa. hihi. ptg lepas ngemas tu kami pg la jap tgk pokok kat nursery.. tp tutup plak. so apa gik.. tetiba plak jue sebut tingin kfc.. aku tekan minyak konar stering ke kl.. terus p ampang park mkn kat sana.. hahaa... at least dah puasa ni tak de la nak mkn benda2 gitu. dugaan woo.. hahaha.. smp umah kul 8 lebih jugak.. sbb jem skit. biasa la area situ.. mesti jem org blk soping. lepak jap kat maidin.. kul 9.30 aku naik atas. tp mata tak leh nak lelap plak.. jenuh jugak aku nak tdo.. last2 tertdo jugak. tak lena aku tdo.


dan skang kat opis.. aku bedal gak la tdo sejam td time rehat. nak menghabiskan masa smp blk. nak berbuka apa pun tak tau hari ni. maidin sah2 tutup. 1st puasa katanya.. so, kene la usha kat kedai kelantan kat masjid tu nampak nya. bukan tak nak masak. diet nasi beb.. bulan puasa ni nak tgk.. bleh turun ke idak berat aku... hihih.... lepas sahur tu mmg aku buat sit up.. kuikuikui.. sok kalo perut kempis.. miss, ko jgn jeles.. hahaha.... adiosss....


Selamat berbuka...........

Tiada ulasan: