Selasa, 28 Disember 2010

Suamiku..



Salam....

Sejak peristiwa kemalangan tu.. aku mmg selalu pk kan apa yang tersirat dalam hati suamiku.. kalo tak kerana Allah S.W.T tu masih sayang kan kami lagi.. dah tentu aku dah kehilangan suami aku agaknya malam tu.. sehari selepas kemalangan.. baik smp sekarang pun aku selalu tgk wajah suami aku setiap kali kalo dia pejam kan mata.. apa yang tersirat sebenarnya dalam hati dia. Sejak kami berkwn.. berkenalan dulu tak de satu pun penghalang antara kami nak luah kan perasaan.. apa yang kami rasa kami kongsi bersama.. namuk sejak 3 4 tahun kebelakangan ni makin jauh rasanya perasaan mcm tu.. walaupun aku.. apa yang aku rasa tak lagi aku luah kan pada suami.. namun satu2 ketika aku dpt juga luahkan apa yang aku rasa.. namum suami aku? entah..

Satu malam.. aku tenung wajah suami aku yang tengah tdo.. 'apa yang tersirat dalam hati abg?' apa yang abg rasa? apa yang abg inginkan sekarang? sakit kah hati abg sekarang? pada sape abg rindu sekarang? kemana abg nak pergi? dengan sape abg nak skang? mcm2 soalan bermain kat kepala aku.. mungkinkah aku sememangnya bukan lagi wanita yang dia kenal dulu? kenapa dulu begitu mudah dia nak luah kan apa yang dia rasa? tp tidak sekarang? aku terlalu sayangkan suami aku.. tp.. smp bila Allah S.W.T akan meminjamkan nya kepada ku? apakah kami bakal mengecapi hari tua bersama? sehingga sekarang.. aku masih lagi teringatkan mlm tu. kalo la suami aku tak de lagi.. apa akan jadi pada aku.. namun aku bersyukur... bersyukur yang amat sgt.. Allah S.W.T itu masih lagi maha pemurah jugak maha penyanyang..... amin...


Tiada ulasan: