Rabu, 5 Januari 2011

Anak soleh

Salam,

Sape la ek yang nak jadi anak yang derhaka pada ibu bapa. Dalam zaman yang serba maju skang ni.. dalam tahun 2011, aku terharu ada lagi anak yang mahu mengikut kata ibu bapa dalam soal jodoh. terang2 skang zaman 2011.. zaman yang susah dah rasanya nak jumpa anak mcm ni.

Al-kisahnya.. hahahah.. pg tadi la, aku terkejut dengan sorg adik(lelaki) kat opis ni, akan bertunang bulan depan dengan pilihan mak ayah dia. hahaha.. mau aku tak terkejut. cuba korang pk, budak ni, aku sebut la nama dia ek.. si eddy ni..haaaa.. hahaha.. masa mula2 masuk tu mmg la aku tgk mcm jugak budak lelaki yang lain. dapat kerja dengan kerajaan la katakan.. mau tak berbangga kan. masa ni la diorg nak jual minyak pun.. ekekeke.. jual minyak? yer la.. nak tekel awek sana sini. berhibur sana sini, terpengaruh dengan kawan2 lelaki yang dah lama kerja dengan kerajaan ni. paling aku tak berkenaan, tak smp setahun bekerja boleh buat loan semata-mata nak bermewah2. bukan sebab tujuan yang sepatutnya.

Si Eddy ni punya aku respect kat dia, skit jek la.. hihihi.. dalam aku tengok dia sibuk nak tekel awek sana sini tu tak sangka akan ikut pilhan mak ngan ayah dia pasal jodoh. aku dgr jumaat lepas dia balik kg sbb nak jumpa perempuan yang nak dijodohkan dengan dia tu. mungkin dah jodoh kan. berkenan jugak dia. bukan baru ni pun dia nak dijodohkan dengan pilihan org tua, byk kali dah. siap tunjuk kat kami lagi pic2 yang mak ayah dia anta melalui FB tuk tanye pendapat kami. hahaha.. tp tu la.. hok lain2 tu mungkin mak ayah dia plak ada yang tak berkenaan. mak berkenan ayah pulak tak. ayah berkenan, mak pulak tak. huhu.. macam2 gitu.

Pendek citer, dah setuju, ahad tu terus masuk merisik. hahaha. bulan februari ni nak bertunang. paling tak disangka bulan 6 diorg nak kawin. perancangan nya la. perempuan tu pun kata si eddy ni lembut org nya. mcm dia jugak, ikut pilihan mak ayah. ni boleh dikira org tua yang memilih. alhamdulillah.. sejuk perut mak si eddy ni ngandungkan dia. yer la. aku tgk eddy ni mcm budak2 lain tu ha.. nak enjoy jek.. tp tu la.. bagus la gitu kan. esok2 harap2 anak aku sok pun gini jugak la hendaknya. tak kisah sgt pun kalo pandai pilih sendiri. tak semestinya la mak ayah nak carikan kan. tp biarla pasangan hidup tu nnt org yang beriman serta anak yang soleh atau pun solehah. huhu.. amin...


Tiada ulasan: