Khamis, 6 Januari 2011

Debaran..


Salam,

Berdebar pulak hati aku ni bila pk kan pasal surat pertukaran nnt. entah dapat ke tidak tempat yang aku mintak utk ditempatkan tu. yer la.. bukan berharap sgt tempat tu.. yang aku runsingkan kalo2 ditempatkan diluar dari putrajaya ni. al-maklumlah aku sememangnya org selangor. dulu masa mula2 abis sekolah aku dapat keje kat kl. seronok tu mmg la seronok. dah masuk ke alam perkerjaan kan. masa ni la nak cari duit n pengalaman bekerja. tp dah masuk sebulan aku kerja kat kl tu mula rasa rimas. sbb kan jem sana sini. sesak sana sini. naik bas? penuh dengan bermcm2 org. bukan takat keje pejabat jek hok keje buruh semua ada dalam bas tu. pg pun dah ada mcm2 bau, boleh bayangkan tak kalo ptg time blk keje tu? hahahaha..

Sengal bila ingatkan masa dulu tu. bila dah keadaan mcm tu mmg aku malas tul nak pg keje bila pg2 tu. yer la.. keje aku masa tu dengan syarikat peguam, so masuk kul 9 pg2 dah bgn jugak sbb nak kejar kan tren.. naik tren la kan.. tak kuasa la aku kalo naik bas. nak2 tempat keje aku tu ada perkhidmatan bas bg org yg naik tren komuter tu. apa tah korang pk masa aku sebut tren ek. hahah.. komuter. kalo dulu2 tu mmg komuter la paling famous pun. mana yang ada perkhidmatan tu dekat dengan tempat keje semua naik tu. tak kisah la kalo takat berjln kaki 10 minit dari stesen komuter ke opis. lagi baik dari bas.

Skang jangan la jadik mcm tu lagi. sbb tu la kot dari dulu aku takut kalo nak tukar keluar dari sini. takut2 kalo ditempatkan luar dari kawasan sini. hehehe.. jauh tu satu jem jgn ckp. hahaha. apa pun aku sememangnya la berharap dpt tempat yang aku mintak tu. in'allah kalo dpt tempat tu nnt aku pun nak tukar balik waktu masuk keje ke waktu paling awal. susah pulak rasanya waktu lmbt skit dari dulu ni. yer la. kalo pg tu aku smp mcm biasa jugak. awal. blk la lambat. aku bukan berkira nak blk lambat. tp masalahnya kalo lambat lg jem. sana sini jem. nak keluar dari parking pun jem gak. apa kes tu. aku tak tau la bila akan selesainya masalah parking kat sini. kalo org yang bekerja kat sini mmg tau la kot. huhu.. otak aku masih lagi berpk2 pasal pertukaran tu nnt. tempat baru, suasana baru, kawan pun baru. jgn tempat baru tu nnt membuatkan aku bertambah2 bosan sudah.. hahahah.. baru tambah2 pening kepala. ekekek..




Tiada ulasan: