Sabtu, 8 Januari 2011

Jalan2 cari mkn, tapi..


Salam..


Jalan2 cari mkn.. boleh tak dengan tajuk tu? tak jugak sebelum ni kalo tanye nak mkn kat mana mesti hubby jwb tak tau. ikut suka. susah betul. kalo dulu tu ada aje tempat2 yang dia nak bwk aku pegi. skang tak lagi. betul la kata orang kalo bercinta bukan main lagi. segala keburukan, yang busuk, jadi baik dan wangi. kenapa lelaki mcm ni. esok2 kalo ada perempuan lain tah apa lagi alasan yang tak munasabah dia bg. lelaki2.. duniawi.

pukul 1 tetiba ajak kuar minum. ok aje pada aku. sbb dah jadi kebiasaan kami pun kalo lapar atau minum boleh aje kuar tak kira waktu. sebagai isteri aku ikut kan aje la. sengaja aku diam bila tanye kat mana nak minum. yer la. dah kebetulan sebenarnya kwn dia pun ada tgh melepak kat subang sana. dan2 dia ok jek nak pg kesana sbb aku tak membantah. cepat aje aku putar stereng kearah subang. smp kat sana ada jugak rupa nya tempat dia nak mkn lagi. kalo selama ni asyik ckp tak tau jek. yang menjadi kemushkilan kat aku bila kuar ngan kwn2 kata tak kemana. lepak kat satu tempat biasa dia tu aje. tp boleh pulak mlm td terkantoi jugak pernah melepak kat situ. kat Asia kafe. macam2 orang aku tgk. berbagai2 ragam. lelaki perempuan. gaya jgn cakap. warga asing pun ada gak aku nampak. terutama pakistan tu haa. smp2 jek dah ada kes gaduh aku tgk. kebetulan. peniaga kat situ juga. cina. mcm tu la kalo ada salah faham. laju aje diorg tu.

aku tak dulik tu sumer. apa yang aku pk n rasa2 tak puas hati la kan. kenapa tak pernah bgtau aku pernah lepak kat sini? dengan sape sbenarnya pun aku tak tau. tah2 ada pempuan pulak kan ngikut. giler. seksi2 jek aku tgk sumer pmpn kat sini. tak kira dah la kot diorg ni. dengan pakistan pun jadik gak. apa tah diorg dpt ngan orang2 gini. nak kata duit byk sgt ke duit2 pakistan ni. pelik aku. mmg berani betul ek diorg ni. mcm dah tak de lelaki tempatan plak. nak kata tak laku sah2 cantik gak bodi n muka aku tgk. ni la yang buat aku risau. kalo dah tak pk kan sape atau apa bangsa lelaki tu tak mustahil gak la nnt kalo ada perempuan yang bg isyarat plak kat hubby ni. mmg tak hensem. tp manis tu ada. susah betul dpt suami gini. pening aku. jeles? perempuan mana tak jeles kalo gini cara nya hidup perempuan zaman skang? tak de tatasusila. malah segan silu pun tak ada. bila dah tak ada semua tu senang2 la nak dpt mana2 lelaki. cop2.. aku tak ckp semua perempuan. hanya kebyakkan golongan yang mcm ni jek tau. kang aku plak korang bang hina kaum sendiri.

sampai sudah aku berdiam diri. rindu kat hati tak hilang ditambah plak dengan mcm2 persoalan. kalo dulu mmg aku bersikap diam diri dan pendam jek apa aku pk time tu. skang buat lagi. cukup masa mesti aku tanye. aku lebih suka tgk dulu baru bertanya. kang salah tanye blh jadi bergaduh plak. payah. yang pasti lepas ni tah apa2 lagi la akan dia citer. lama kot tak bercerita dengan aku. gitu ler.. tunggu dan lihat jek...

Tiada ulasan: