Jumaat, 15 Jun 2012

Gaji Bulan Mei 2012

Assalam,

Al kisahnya.. kalo nak ikut tajuk.. semua org kata basi kot. mau tak nya. ikut tarikh hari ni dah 15 Jun 2012. Gaji bulan mei... semua org dah abis kot.. cuma aku? huhuh... runsing memikirkan gaji yg belum gak dapat2.

Rabu pagi 13 Jun 2012, aku bru dpt kol kata cek gaji dah siap. alhamdulillah.. kol husband mintak tlg gak la bwk aku pg amik cek tu kat hq. bukan tak boleh nak pegi sendiri.. tp nak cari parking kat sana tu malas tul. ada parking berbayar.. tp nak amik tu tak smp 10minit jek kot. nasib baik la hubby kata ok.

Lepas amik cek aku pun terus la pg bank in. amik ko.. mau tak nya.. dh stgh bulan 6 baru nak dpt duit gaji. tu pun cek tu bukan cek maybank. nak clear pun mkn masa 3 hari gak walaupun aku bank in kat tempat aku bukak akaun bank tu. alahai.. dan tadi (5minit lepas) aku cek kat maybank2u ada dah duit gaji tu. betul la kot kata hubby.. kalo cek mlm td mesti ada dah. aku tgk tarikh masuk dlm akaun pun tarikh yg sama aku bank in cek.

Dah nak timbul pun gaji utk bulan 6. tu pun tak tau apa citer plak bulan ni. giler lah tempat ni.. mmg menyusahkan pada aku. kalo tak bukak jugak sistem payroll tu mati aku nak tgu plak pertengahan bulan julai. puasa dah tu. mmg sengal la. nak beli baju raya lagi.. giler2... adoiyaii... dah dpt yg ni pun nak kene setel yg tertunggak tu haaa.. patut nya 25hb hari tu setel dah byr duit kete n rumah. ni tak lagi... uwaaaa.... stressss.... harap2 bulan depan tak berlaku la mcm ni lagi.... In'Allah....

Tiada ulasan: