Rabu, 20 Jun 2012

Gaji

Assalam,

Sedih dari pagi hingga ke tghri.. namun petang ceria sedikit. apa tidak nya kalo aku pg td dpt tahu gaji aku masih lg akan dibayar secara baucer sehingga gaji bulan julai. apa kes?

Orang nak raya dah time gitu, sah2 la nak kan duit utk membuat persediaan nak raya. aku tak kisah la kalo tak berbaju raya.. tp duit utk keperluan minyak tol nak blk kg tu sedikit sebyk utk beli baju raya keluarga perlu jugak. smp aku dah terfikir tak nak blk kg thn ni. sedihnya la kalo dibyangkan nnt pg2 raya dgr takbir raya kat rumah sndiri.

Suami? entah la.. dia kata akan dipkkan kemudian. aku risau. dia mungkin yer. tp dah jd sifat dia yg sentiasa tenang, tak kan dia tunjukkan wajah kerisauan tu kat sape2 pun. tu la kelebihan suami.

Pg2 lagi aku dah usahakan menghantar surat utk membuka gaji aku melalui sistem payroll. giler la. Timbalan aku pun kesian termasuk la cc kew tu. berusaha tlg aku. smlm tarikh akhir penutupan utk pembayaran gaji bln 7 8. 13hb ogos dah gaji. aku silap2 hari tu baru nak dpt gaji utk bulan 7. alahai.. sedih je dgr. nak nangis pun ada.. tp aku percaya ada hikmah disebaliknya. yang pasti bulan 6 ni gaji aku akan dpt dlm 15hb lagi... uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....

Tiada ulasan: