Selasa, 19 Jun 2012

Lelaki yg sakit hati

Assalam,

Hari ni nak luah perasaan skit. mmg stress.. tp kejap jek la smlm kan. psl hal lelaki ni. kenapa, kalo belum kawin rela berkepit kesana sini, buat apa pun sanggup. semua yg busuk wangi, yang buruk cantik. tp bila dah kawin, isteri tu mesti duduk rumah, tak boleh berkepit 24jam. jalan pun sebatu jauh nya. apa xtvt si suami isteri tak boleh masuk campur. walaupun nak bersukan aje. benda besar2 jgn kata la kan. pendek citer si isteri disimpan dirumah oleh si suami. apa kes? kenapa nak jd gitu?

Tapi tak pada aku. bukan nak puji tp tu la realiti. tak la bagus sgt suami aku. cuma aku berpuas hati. sebaliknya org kat keliling plak yg sakit hati melihat keakraban kami. kemana pun kami mesti berdua. walau apa pun aktiviti suami aku, mesti aku ada, tp tu jd bahan pada kwn2 dia plak. kata diorg aku kontrol suami, tak boleh si suami tu buat itu ini. mesti aku nak kene ikut. melepak kat kedai minum pun aku tak boleh ikut patutnya. kene dok umah. tak kisahla waktu apa pun. kalo suami aku ada xtvt melepak tgk bola kat kdi pun aku tak boleh ikut.

Eh, kenapa korang plak yg sakit hati? suami aku suka jek bwk aku kemana pun dia pegi. daripada dia bwk pmpn lain, lebih baik dia bwk isteri dia. tp kenapa korang pulak yg sakit hati? nak suami aku tuh jd mcm korang? nak karaoke bwk pmpn lain. nak kemana2 xtvt pun bwk pmpn lain. isteri korang simpan kat rumah. kalo pada pandangan aku. isteri korang lebih cantik dari pmpn2 yg korang bawak tu. kenapa mesti dah kawin simpan isteri kat rumah. agama tak pernah kata pun dah kawin isteri tu kene simpan kat rumah. tp korang ni pelik. perkara mcm tu mmg jd kebiasaan ramai lelaki. tp tak pada suami aku. dia lebih selesa aku dgn dia. kemana pun dia nak pergi. yg korang sakit hati kenapa?

tak paham aku dgn lelaki ni. kebanyakkannya gitu ler. pastu dan2 la ada skandal. then nak carik plak kesalahan isteri. tak paham itu la ini la.. walhal korang sendiri yg buat perangai. apa salahnya isteri tu dijadikan kwn, sahabat. teman berhibur atau apa saje. bukan sekadar ISTERI. mmg sakit hati kalo org tgk aku hidup bahagia, tp menghasut plak suami aku. disindir2 suami aku dijdkan bahan tuk ketawa dalam kumpulan dijadikan bahan mengata. zaman skang ni lelaki lebih hebat dalam bab mengumpat berbanding pmpn. ishk.. zaman2... dah hujung ke? apa pun mmg aku sakit hati dgn org yg sakit hati tgk suami aku melayan aku bukan sekadar seorg ISTERI.

Tiada ulasan: