Khamis, 7 Jun 2012

kalo tak ungkit tak sah

Assalam,

sakit hati aku bila org suka mengungkit sesuatu yang dah pun lepas. aku pun tak tau nak kata apa. perkataan ungkit atau pun untuk mengingatkan balik perkara tu. mana yang korang rasa sesuai. apa beza ungkit dgn mengingatkan? entah. yang pasti aku mmg tak suka.

perkara yang dibahaskan perkara lain yang tak ada kaitan pun. tiba2 lari tajuk pada perkara yang dah lama dah lepas. aku mmg sakit hati kalo jd mcm tu. apa lagi. mesti tegak kan apa yg sepatutnya. aku jd benci plak. kalo dah tak suka untuk apa nak berpura2. nak berlakon bagai plak mcm tak ada apa2 berlaku sblm tu. bila dah bergaduh dan2 tu ler nak ungkit balik benda yang dah lepas. sama2 pernah buat salah. sepatutnya perbaiki. aku tau aku pun pernah buat salah. dan aku jdkan tu pengajaran. aku cuba semula hubungan yg mmg dah lama regang. seolah2 hubungan baru. buang yg keruh amik yg jernih kata org. tapi tak pada dia plak. sakit jiwa aku. salah dia tu tak hingat. lagi teruk. kang aku ckp semua org dok terpk mcm mana plak. entah la.

skang aku plan sesuatu. cuti2 skolah. aku pun ada jugak benda yg aku perlu buat. tapi tak berkesempatan. makan tahun. akhirnya aku dpt peluang tu. tp seolah2 nak boikot plak plan aku tuh. semua nya rosak. tak apa. biarlah. buat aku tuhan tu boleh balas blk. tak selamanya akan hidup senang (senang ke hidup tu skang). esok aku cuti. terbantut semua yg telah dirancang. tak apa lah. biarkan. satu hari nnt akan terbalas juga.

Tiada ulasan: