Jumaat, 27 Mei 2011

ada-ada saja..

Assalam..

Hari jek dah jumaat.. tinggal dua hari saja lagi utk aku bertapak di tempat skang. Td, ada jamuan utk2 pegawai2 dan kakitangan yang akan bertukar keluar, juga utk pegawai2 yang bertukar masuk serta meraikan harijadi kakitangan yang disambut dalam bulan januari, februari, mac dan april. serentak.

Entah kenapa hati aku girang nak meninggalkan tempat ni. agaknya aku nak mencuba sesuatu yang baru lepas ni. walaupun kerja tu dah tak sama, tapi aku dpt rasakan lepas ni aku akan berdepan dengan tekanan kerja. boleh ke aku bertahan. packing barang2 dah siap aku buat. tinggal nak masuk kan alat2 tulis jek lagi. isnin ni aku kene setelkan semua kerja2 aku dlm sehari. termasuk dengan minit mesyuarat yang aku kene buat masa dalam miting td. last2 ni aku plak kene amik minit. hoho.. tak pe la. mcm byk jek keje. tp nak setel keje aku tu kejap jek sebenarnya. yang berulang minit tu nnt. huhu...

Esok, aktiviti aku nak pegi cuci mata dengan yong tgk rabbit. hahaha.. kot2 ada rabbit yang aku nak tu bleh la sambar satu. kalo diikutkan jadual asal, aku nak blk kg esok. dah berjanji dengan mak usu untuk ikut dia n family hantar acu ke belah pihak lelaki. kenduri kawin plak belah lelaki. tp tadi aku kol mak usu untuk konpem kan jadual, mak usu mcm sayu hati nak aku ikut. bukan sbb aku.. tp sbbkan exora tu. sedih hati dia kalo berdepan dgn exora tu. makna nya mak usu masih lagi tak kuat. dia takut anak2 dia nnt bukak cerita berkenaan dengan arwah ni. budak2 tak tau nak meluah perasaan dia mcm mana. huhu... aku mmg nak jugak pg sbb nak tlg mak usu. sejak arwah tak ada mmg aku tekad aku nak ganti arwah tempat dia mengadu. mintak tlg apa yang patut. tp kalo itu membantu mak usu aku ikutkan juga. jgn kata dia.. silap2 hb aku pun akan nangis bila budak2 tu bukak cerita kalo la ayah ada, kalo la ayah itu kalo la ayah ini eeii.. kereta ayah tu kan.. huh.. aku pun tak blh bayangkan aku mcm mana nanti. adoyai..

so, ikut kan saja apa yang boleh membantu mak usu dan anak2 dia. seketika tu la jugak aku tukar plan nak cuci mata tgk arnab. mcm mana agaknya berdepan dengan arnab2 yang banyak. lebih dari apa yang aku tgk kat pasar maeps tu kan.. .hohohoho.... letih badan ni usah cakap la. sekarang ni mcm dah tak de aktiviti jek utk aku buat.. huhu... kalo sebelum ni bz dengan memboling.. skang mcm dah tak ada plak apa2 nak dibuat. miss pun bz jek manjang. skang dah ada geng boling baru tu.. hohoho.. syok la dia.. aku jugak tak dak.. rasa2nya mau jugak aku juin team datin memboling tiap2 jumaat.. hahaha.. tp tak leh tahan la nak main kat alamanda.. ramai orang wooo... giler aku kejap.. hahaha.. dah la tak best lane kat alamanda... takutt.. licin beb... bila la boling kat south city nak siap renovate ni.... alahai....


Tiada ulasan: