Ahad, 22 Mei 2011

Baby, Junior, Rio

Salam, mesti korang bosan dengan update blog aku ni kan.. asyik2 update pic2 rabbit.. tp tu la hakikatnya sbb aku mmg suka rabbit. nak2 lagi tgk rabbit2 aku ni membesar dpn mata. hahaa.. mcm anak pulak. tgk pic baby ni.. pic dia yang dah berumur hampir bln.. skang ni makin nakal, telatah dia buat aku happy jek. dah la manja.. terserlah manja dia kat aku tu.. kemain gik betina ni. hahah.. panggil betina ek.. dah mmg dia betina pun.. mcm ptg td penat dia berlari kesana kesini sbb kene kejar ngan budak2 kat bwh tu, aku bwk ke taman bg dia main. mungkin dah bosan sgt. almaklum la dia tak de kwn kat umah yang sebaya dia dah. sian dia. hihi... comey kan pic dia ni.. hahahaha... sayang baby....

Ni junior.. baru smlm aku amik kat abg yang aku beli ritu. kehadiran junior ni wujud sbb menggantikan rio. kalo rio hidup tak de la junior ni. comey ni... hok ni jantan.. hihi.. welcome darling...

Ni la pic rio yang masa tu dah nyawa2 ikan. sian rio.. sakit perut dan dia tak bertahan pun.. ptg tu elok jek aku tgk.. mlm dah terbaring.. alahai.. dah la comey.. sebijik mcm rio angry bird tu.. sedih gak.. tp tak la smp menangis.. tak de rejeki aku nak bela dia.. dalam kenangan skang..


itu kisah rabbit2 aku.. td aku bukak fb dan dpt tau rabbit2 kwn aku nobita yang byk membantu aku dalam penjagaan rabbit2 selama ni, kehilangan semua rabbit2 dia. mati sbb kene gigit dengan anjing2 yang masuk ke belakang rumah kat mana dia letak rabbit2 dia tu. adoiyai.. sian. mak dia menangis.. meraung katanya.. yer la, penat lelah mak dia selama ni dok jaga rabbit2 dia tu terbalas mcm tu plak. sedih.. mcm2 rabbit2 dia luka. ada yang nak terburai ada kaki patah.. siannya... sedih betul aku dgr... alahai.. harap2 aku tak alami keadaan mcm tu. semoga nobita gagah kembali utk membela rabbit2 dia yang baru..

Tiada ulasan: