Ahad, 22 Mei 2011

Akhirnya terjawab sudah

Wahahaa...

Sekian lama aku menanti, akhirnya terjawab sudah. cuma tak sempat jek nak mengupdate kat blog tentang kisah ni. rabu ritu tgh aku bersarapan dengan zurie, aku dpt kol dari JPA mengatakan surat pertukaran aku sudah siap dan aku perlu dtg ke JPA untuk mengambilnya. hohoho.. berdebar2 hati aku dgr khabar tu. lepas berbulan2 aku tunggu tak jugak dpt2. saat aku tak tunggu tetiba dpt kol.

Sayang rasanya nak meninggalkan tempat aku skang. al maklumlah.. dah 11thn aku kat sini. aku ni pulak bukan jenis yang suka mencuba sesuatu yang baru kecuali la betul2 menyentuh hati aku. mcm2 gak bermain kat fikiran aku. mcm mana agaknya tempat baru nnt. kalo la skang kat tempat aku ni, aku tak la sebz mana mcm kawan2 aku yang lain kan, tempat baru tu nnt mcm mana bz nya agaknya. skang ni aku smp bleh releks2, bukak internet, kadang2 smp simpan keje utk esok sbb tak bz sgt. tempat baru tu aku dgr bz sgt, bos nya plak garang.. alahai.. mcm mana plak dgn staff2 kat sana tu? tu yang paling penting. kalo staff2 tak best, smp aku rasa tempat tu mcm neraka.. lagi la aku bosan.. alamatnya lepas 3thn aku mintak tukar la ke tempat lain.

Sebelum aku dpt tau pasal pertukaran ni, adik saudara aku si along fuad ada bgtau aku dia dah dapat kerja sebagai penguatkuasa kat tempat aku. 1hb ni lapor diri. tak sangka plak dia masuk aku keluar. kalo tak sah2 kami sama jabatan. hihihi... actually aku tak bg tau lg kat family aku. tp tadi kebetulan diorg kol aku bgtau jugak la. sbb bising nape aku tak blk kg. nak2 kebetulan khamis tu tok usu aku meninggal dunia. adik bongsu nenek aku. maaf la mmg aku tak dpt nak blk. kekurangan bajet satu hal, pastu nak setelkan urusan pertukaran satu hal. jumaat tu aku pg lapor diri kat JPM dulu. tunggu surat siap dan isnin ni lapor diri plak kat tempat aku ditempatkan. alahai.. berdebar2. aku mintak tangguh smp 1hb ni. tapi tak tau la mcm mna. pape pun kene tunggu la isnin ni.

Plan kat tempat baru ni, aku nak amik exam kpsl.. smp lulus dan nak mintak jawatan baru. mcm menarik jek kerja kat semi gov. gaji pun tinggi skit.. benefit semua nya sama. nak naik pangkat pun senang. tp kalo nak keje kat semi gov aku nak kan jawatan tinggi skit la. sbb tu aku nak pulun amik exam smp lulus. in'allah.. kalo la dpt jawatan baru akan aku pk kan nak beralih ke semi gov. itu plan aku kat tempat baru.. in'allah...

Tiada ulasan: