Ahad, 15 Mei 2011

Giliran Miki tinggalkan aku

Miki... tinggal kenangan..

Hari yang sama aku nak menghantar Mimi, Niko dan Panda kat Abg Mie, Hari yang sama aku membeli seekor lagi anak rebit yang aku beri nama Rio (buck) hari ini juga la aku kehilangan Miki. Malam sabtu tu aku Lepaskan semua rebit2 bermain, ok aja semua nya.. walhal masa tu dah pukul 12.30 mlm. kul 2pagi aku masuk kan dalam sangkar balik.

Pagi.. bersemangat aku nak ke pasar maeps bila jue msg tanye nak pg ke tidak. sampai2 kat sana berkenan jugak kat anak sekor rebit jantan. mmg sengaja nak beli yang jantan biar baby sekor jek betina. lagi pun ni nak buat teman aku bila baby beranak nnt. Kul 4 dah nak hantar 3ekor betina tu kat abg mie. Sampai kat umah aku lepas kan terus baby n miki. tp masa tu aku tak perasan pulak miki ni dah lembik2. sebab aku tgk dia diam jek masa nak amik keluar tu. lepas siap basuh beras nak masak, aku tgk baby n miki.. si miki diam jek kat tepi dinding. bila aku angkat dia lembik. tgk2 sakit perut cirit birit dah. tu ke penyebab sekor2 arnab ni mati?

puas aku usik2 dia.. diam jek dia. last2 dah terkulai. sekali2 tu meronta gak nak betulkan diri dia bg tegak balik. sedih aku tgk.. last2 mmg terkulai dah dia kat lantai. 15 minit kat 20 minit aku tgk dia gitu. bila dah tak gerak lagi.. aku apa lagi.. menangis.... sedih hati aku... skang tinggal baby n rio jek dgn aku. aku ingat pasni mmg tak nak dah beli rabbit. si rio pun aku tgk kejap sakit perut kejap ok. dia terlalu kecik sgt agaknya aku beli. tak aktif sgt pun. lembik2 jugak. aku dah risau gak tu.. takut mati lagi. alahai..


Tiada ulasan: