Selasa, 28 Jun 2011

Bila Diri Disayangi

Mcm tajuk lagu kumpulan Ukays plak... hahaha.... bertuah sungguh la badan kalo diri tu disayangi oleh si suami.. jgn salah pk ek. mcm aku skang. wahhh.. mmg terasa la bertuah nya badan. time nak tdo sentiasa dibelai suami. kita sensor skit la citer kali ni. tuk miss.. ko tahan jek la baca.. wakaka....

setiap hari bila aku blk keje.. hubby aku kalo ada kat rumah tu perhatikan jek la keadaan aku. walaupun jeling2.. aku pasan tu. tp mcm biasa la.. kalo dah nama pun isteri.. sepenat mana pun kita.. tanggungjawab sebagai isteri kene jalan kan jugak. ada betul? maksud aku tuh.. mkn minum suami kene jaga beb. hubby aku tu jenis tak cerewet pun bab mkn.. asal ada dia makan jek.. yang penting kene pedas.. kalo tak pedas sesedap mana pun mknn ko masak.. mmg dia tak kan tambah nya nasi tu. mcm telan jek la.. nak buat mcm mana.. jaga hati isteri kata orang.. hahhaa..

dari smp umah.. aku masak.. releks.. buat air tuk hubby nak kata kemas umah pun dah susah skang ni.. mau tak nya.. otak aku sentiasa penat sejak kat tempat baru ni. ko mcm mana la handle byk projek miss weh.. pening kepala aku dgn kerenah orang opis. bukan nak ngutuk.. rasa nya.. tak kuat minda aku n body aku nak tahan bekerja kat tempat skang ni. so.. blk umah tu mmg penat la.. naik umah nak rehat pun susah.. biasanya aku ckp nak releks kejap.. tp kadang tu smp terlelap.. hubby perhatikan jek la keadaan aku.. kadang tu kesian kat dia... tgu aku tdo 3 4 jam dulu baru kejut kan aku kata dia nak mkn. kalo awal tu bleh la kami kuar mkn kat maidin tu.. ni kalo dah kul 2 3 4 pagi.. alamatnya kene masak ler.. so hubby mintak megi goreng jek la.. sian kat dia.. hari2 megi goreng mau botak kepala husband aku tuh... hahaha....

yang beruntung nya aku.. lepas masak tu aku sambung tdo blk.. kadang tu tak dikejutkan pun oleh hubby aku.. dia angkat aku tdo kat tilam yg dia dah bentang.. laki korang ada buat gitu? hahahaha..... aku jek la rasanya bertuah smp gitu skali.. atau pun sememangnya hubby aku larat lagi nak ngangkat aku.. hahaha.. maklum la kurus lagi.... bleh la diangkat2.. smp ke pagi.. sentiasa selamat jek aku disisi suami... ni detik2 terindah... bertuah kan kalo dpt husband mcm aku... tp tak sgt la.. asam garam rumahtangga.. ada kala tu ada gak selisih faham... biasa la.. sedangkan lidah lagi tergigit.. ini kan pula suami isteri.. yang penting sebagai ketua keluarga.. bentuk n didik la isteri anda... hahaha... adios....

Tiada ulasan: