Khamis, 2 Jun 2011

Hari Ke 2

Salam

Hari ni hari kedua aku berkerja ditempat baru. smlm pagi2 lagi aku dah ke hq untuk lapor diri skali lagi n amik surat utk dibawa ke tempat aku ditempatkan. nasib malang betul aku pg tu sbb kene speed trap. huh.. last day ke opis di putrajaya plak kene. sengal betul.

selesai amik surat aku terus ke tempat aku ditempatkan kat minlon. hahaha.. mmg kejap jek la kan dari umah aku nnt. lapor diri.. dan tempat aku duduk betul2 berdekatan dengan bilik bos. kiranya bos lalu belakang aku jek la kuar masuk ke bilik dia. sengal gitu. kat tempat baru ni, aku refer ke PA dia. nama nya Haslin. ok budaknya. peramah.. muda kan.. otak pun mcm aku jugak la. tak mcm kakak2 yang berumur n dah lama berkhidmat. lolololo.... suka ngata org.. berkira tp bab diri sendiri tak kisah plak kot. ekekeke...

bila aku diterangkan oleh haslin tu keje aku mcm mana.. wahhhhh.. serabut kejap otak aku. mmg byk.. smp kan aku ni bleh dikatakan cc juga. mana tak nya kalo dah kene buat keje2 cc kan. so.. serabut la otak aku. sharp kul 5 aku bla balik. utk permulaan aku belajar skit dulu. walau pun hari pertama tu tak bermakna aku bleh releks2 tak buat keje. aku bukan nya kakitangan baru... cuma bertukar jek.. dah tau aku perlu buat keje. lagi pun aku nak kejar masa sebelum haslin cuti kawin.. hahaha. bujang gik weh PA ni... tp nak kawin dah.. sori.. tak dak peluang dah la kan kalo ada yang nak tackle dia.. kuikuikui... so, ada masa sblm 25hb jun ni. dia cuti bila aku tak tau.. tp tu tarikh dia nikah.. hahaha..... pendek citer, kejar sekejarnya....

migrain aku blk umah.. smp la pg tadi mkn ubat la. kalo opis lama aku p klinik dah la kan. tp sah2 ni tempat baru. hari kedua aku keje plak tu. sini tempatnya mmg serabut skit la. almaklumlah.. diorg dimaklumkan dulu kejap jek dok kat sini. tp skang dah 3thn.. huh.. giler.. aku plak dpt tau lagi 2 3 tahun baru pindah ke putrajaya.. silap2 hb aku seronok kat sini n bila nak pindah masuk ke putrajaya blk nnt merungut plak. mau tak nya kalo dah 10-12 minit je dari umah aku smp dah opis.. sblm ni kul 7 kene kuar umah.. td kul 7.40 aku gerak... syokkkkk..

dan skang... hari kedua.. ok la.. td dah setelkan satu keje. aku kene gak amik note ni. keperluan aku tak bwk lagi.. sok punggah2 barang n pilih mana yang aku nak bwk ke opis ni. kene take note beb... kalo tak lupa... sah2 byk.... tah2 pasni kalahkan miss bz nya aku.. hahaha.. yang pasti kat sini mmg tak boleh dah la nak ber FB... diorg cuma bukak time rehat kul 1-2 tu jek la pun... don't wori la.. mlm aku on FB.. skang ni terpaksa la on mlm pulak.. kalo sebelum ni malas nak on malam... hihi... well... selamat berjaya....

Tiada ulasan: