Rabu, 22 Jun 2011

Jadi PA

Assalam,


Untuk sekian kali nya aku menjadi PA mulai hari ni.. hoho... sbb nya PA aku tu dah mula start cuti kawin... orang nak kawin.. cuti pun lama dia amik.. dua mgu beb.. sengal aku ni. tak boleh cuti sepanjang dia tak dak. tp.. ada aku kesah? hahahha... ingat nak gak la amik coti 1 julai nnt. tp.. boleh ke? huhu... dah nak coti raya dah tu.... alahai... bosan2.... rasa mcm nak tukar cepat jek.


Hari ni pg2 lagi aku dah setelkan semua keje yg ada. keje PA sah2 la.. ni kan plak keje aku.. alahai.. bekpes arini aku beli siap2 masa isi minyak pg td. mkn loti jek... minum air susu coklat. bosan gak si lin ni tak dak. smlm aku betul2 kaber kepenatan sejak keje kat sini. mmg penat la. blk keje lepas masak, aku ngan hubby mkn.. apa gik lelap mata kejap la kan kami. mlm kul 12.30 hubby kuar plak. aku terus jek la merehatkan diri. penat siut... adoihai... tak sanggup aku rasa keje kat sini. dah la keje aku pun berlambak.. ni nak kene kaber keje orang plak. belum lagi kalo aku kene tanggung keje... owwwhhh... tidakkkkkk.....


dah hari rabu... cepat la jumaat. sok dah khamis... timbalan aku coti plak.. jumaat ada miting n sambung dgn jamuan nak meraikan en azhari bertukar ke johor. alahai... kalo jumaat tu mmg tak sabar la nak abis kan waktu keje. nak rehat cepat. skang ni mmg aku mengmanfaatkan cuti sabtu ahad tu dengan sebaik2 nya.. hahahaha... semua benda aku nak buat. kalo boleh mmg aku nak coti lagi lama.. lepas ni start thn dpn akan aku atur coti aku... hahaha.. yang pasti.. jumaat n isnin akan aku amik coti kalo nak coti la.. tak mcm diorg ni hari khamis aku tgk dia nak coti.. ekekeke.... tak best.. biar dpt 3 atau 4 hari kalo jumaat atau isnin tu.. haaa.. baru betul bercoti... miss.. pasni aku pun coti lama gak la mcm ko.. hahahaha.... yang pasti sbln tu aku akan jdkan aku dpt coti selama 4hari berturut2.. wakakaka... baru syok......


hubby aku tak bz ngat kebelakangan ni. so, sian gak la tgk dia sorg2 jek. aku ni asyik kepenatan jek ni. anak2 rabbit aku tu pun kesian kat diorg.. dah bape hari tak dpt main kat playground tu... mau tak nya kalo blk jek aku dh penat. nak bwk turun hubby kata tak pyah lak. ishk.. sian.. si baby la asyik buat pangai.. tunjuk benar protes dia tu. bising tgh2 mlm kalo dia buat hal.. hai geram jek aku..


dah setgh hari.. nak abis kan stgh hari lagi ni.. alahai... best tu best la.. sbb sedar2 jek dah kul 12.30 td.. terkujat gak aku sbb kebzian... tp tu la.. penat nya kulur kilir.. esok tak mcm mana plak aku nak ngadap gik ni. bos pun nasib baik hari ni mood ok. tak mcm smlm.. tak pasal2 jek nak marah aku. ada ke ingat aku tak buat keje semata2 tak masuk bilik dia mintak sign n hantar surat. apa daaa... dah jenis aku kan kalo bukan salah aku, mesti otomatik aku jawab.. hahaha.. terjawab plak smlm kat bos.. dah biasa nya pasal.. yer la.. mcm sengaja jek nak lepaskan ke moodian dia kat aku. ingatkan apa hal la panggil aku. rupanya sbb nak tanye tu jek.. alahai.. timbalan aku ok jek.. nasib baik la dia baik kat aku. dia ckp kat aku blk, mungkin sbb bos tak nampak aku masuk bilik dia tu yg dia pk aku ni tak buat keje. bilik saya awak selalu jek masuk.. hahahah... nasib baik ada ayat kaber tu tuk sejuk kan hati aku.. lalalala....


bila nak coti ni. nak amik coti pun pk 10 kali. coti tinggal skit. tp aku dh tak larat ni.. penat nya la bekerja. kalo aku amik kang mau bos aku tanye plak. raya ni mcm nak amik coti 3hari jek. tp tu la.. ishk.. bosan la aku... coti lama2 pun buat apa? thn ni coti raya aku mesti aku sedih. sah2 dah tak de lagi arwah pak usu aku. selalu tu tiap2 thn kami buat rancangan bersama nak beraya ke mana. thn ni yg pasti kubur arwah p.usu aku la tempat pertama aku akan tuju. tidak lagi ke rumah mana2... baru2 ni aku blk kg aku pg ke kubur arwah pak usu.. sayu hati aku smp kat kubur dia batu nesan dah dinaikkan oleh mak usu. kalo la tanam kat belah kami mesti tak terjaga. arwah pun tau dia tak nak kubur dia terbiar mcm mana kubur arwah atuk aku tu. duduk dekat jek anak bini dgn arwah atuk tp sorg pun tak pg kubur arwah atuk tuk bersih kan. nak kene tgu time raya baru diorg nak buat. sedih nya la hati aku. sbb tu la kot arwah pak usu dah pesan tanam kat belah mak usu. terjaga. rindu pada arwah pak usu la buat aku pg jugak ke kubur arwah.. sedih hati sayu hati smp kat kubur.. tp aku kaber air mata yang jatuh dari nenek n mak ngah aku.. takut diorg nampak kebetulan plak atuk, bapak mak usu pun ada teman kami ke kubur. yang pasti aku doa kan agar arwah pak usu ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman... amin...

Tiada ulasan: