Isnin, 6 Jun 2011

Hari Ke 4

Salam..


Hari ke 4... aku still lagi pening dengan keje2 yang aku akan buat nnt. buat masa ni aku setelkan mana yang patut dulu.. sbb haslin tak sempat lagi nak ngajar aku secara terang terangan. dia nak kene kejar dulu claim perjalanan ngan laporan2 punch kad yang nak hantar ke hq sebelum 10hb setiap bulan. tu keje aku gak tu nnt.

Hari ni jugak Timbalan Pengarah, Pn Ros pegawai yang betul2 aku dibwhnya masuk keje lepas bercuti smgu sempena cuti skolah ni. almaklumlah org kelantan, so cuti amik lama skit sbb perjalanan tu jauh. tu pun kejap jek dia masuk. kul 11 pg plak outstation lagi smp khamis ni. jumaat baru ada. kecik2 jek org nya.. nmpk pendiam.. tp lin kata bleh tahan.. hahaha...

Jumaat lepas aku kuar time rehat 2jam setengah tu ngan lin mkn kat area serdang. wahh.. bleh tahan panasnya tghri kuar mkn... sebelum2 ni mmg aku malas nak kuar. tempat mungkin terhad. tak tau nak kemana. lagipun parking kereta pun susah kalo kat opis lama. buatkan aku malas la nak kuar. pastu plak kwn2 aku jenis tak kuar sgt. walaupun jue tu jenis kuar2 tghri... tp aku tak juin sgt la.. kebetulan ptg tu ada plak miting.. kene la aku dok sediakan makanan miting tu plak. nasib baik kak asiah ada masak bubur kacang.. hahaha.. bg tu jek la.. kalo tak kene la aku cari mknn tu kat luar tu haa.. letih la bila pk kan keje gitu.. buat cilz.. aku pun mcm ko gak jd tea lady jap.. wakakaka.. tp tuk miting jek tau.. kuikuikui....

kat sini mcm susah jek aku nak bergerak. dok diam kat tempat duduk.. ada jek org dok tgk apa aku tgh buat. tau la aku orang baru kan. mentang2 diorg orang lama.. gerak geri aku diperhatikan jek dek diorg. kat sini mkn pagi pun kene cepat2. huhu... dah mkn kat cafe bwh tu.. gitu ler.. kalo dulu aku dok tapau jek mkn kat opis.. tak yah la terkejar2.. tp buat masa ni kene la mkn kat cafe dulu kot.. tak dak gik bwk mug aku sendiri. nak kene beli gak tu. hok lama aku dah wakafkan kat opis lama.. biar diorg ingat aku.. ekekekke.... byk gak kene beli sendiri kat sini. tp yang berkaitan opis bleh claim petty cash blk. huhu.... mcm tak sonok jek kuarkan dulu sndiri dulu walaupun bleh klem blk. yer la.. buatnya ngah tak dak duit kan ke sengal.. wakakakak.. byk gik benda aku nak setelkan dari beli benda2 opis ni haaa... huhu... tp cop tu mmg penting pun.. kene beli tu..

kesimpulannya kat opis baru ni.. buatkan aku bosan.. hahahahha..... betul la kata cc rohaya.. tempat dia dulu semua nya ketat.. kat tempat baru tu (opis lama aku) semua nya bleh ikut pertimbangan bos jek. akibatnya byk budak2 baru masuk pijak kepala bos. tp tu la.. utk staff lama tak de la amik kesempatan.. yang baru2 jek.. kat sini aku terasa sgt la ketatnya.. utk permulaan ni dulu la... nnt dah nmpk ok skit bleh la pk apa yang bleh aku buat... huhu.. smp nak gerak pun susah dari tempat duduk.. tak ke ketat tu.. hahahaha..... adioss..

Tiada ulasan: