Isnin, 27 Jun 2011

Cuti

Assalam..


Kejap jek dah isnin.. baru jek aku nak berehat2 rasanya.. skang ni mmg tak cukup betul rehat sabtu ahad tu pada aku. kalo la dulu senang2 aku bleh bercuti. skang ni.. nak cuti tu mmg susah. pk kan byk keje yg nak aku buat. budus pun ada gak aku rasa. hoho..

Mcm smlm.. rasa nak cuti jek ari ni.. tp pk kene plak recheck blk kenderaan yang bos nak pakai pg esok tu terpaksa gak la aku pg opis. huh.. esok plak mcm nak gak cuti.. tp rugi sbb bos tak dak.. hahaha... rabu plak mcm nak cuti jugak.. tp ada gak la keje dok menanti. so.. khamis? jumaat? semua nya keje menanti aku nak kene buat. giler la skang ni. huh.. penat aku rasa. bila nya la aku blh bernapas? kalo la jumaat tu tiba.. tak sabar rasanya nak manfaatkan cuti sabtu dan ahad. alahai.... bosan la mcm ni.. mcm mana ko buat keje miss? tak stress ker? hahaha...

Kalo nak diikutkan dulu, aku mmg tak mo la sakit2 ni. walaupun sakit skit mmg aku cuti.. tp skang ni mmg aku tunggu jek aku sakit. nak2 kalo dpt demam panas.. fuh.. aman dunia aku rasanya kalo kene gitu. baru la dpt cuti lama skit. migrain? kalo aku kene mmg aku tak mkn ubat dulu.. pg klinik baru aku mkn ubat. sbb nya nak berehat.. kalo mkn ubat pg klinik doktor mula la kata aku ok. sengal.. dia tak tau aku kepala nak pecah dah. ngok pun ada doktor tu.. kes migrain aku skang mmg dah tahap maksimum.. budus.. hahaha.. tp sonok... sbb skang la aku manfaatkan mc aku sebaik2 nya.. wakakkaa.... nasib aku baik skang ni sbb dpt dah surat sokongan mengatakan aku migrain tahap kronik dr pakar hospital putrajaya. ok la kan. at least kalo bos aku dok byk soal tu la sokongan aku. nak pg klinik pun doktor kadang tu pelik jek.. agak nya dok pk betul ke tak aku ni migrain.. mcm dua mgu lepas. mgu lepas aku mkn ubat. tak sah kalo satu mgu tu tak kene migrain. kalo kene sabtu atau ahad tu sengal skit la.. sbb sah2 dah cuti... huhu.. aku pg klinik doktor tu mcm pelik jek.. agaknya dia tak konpiden kot. huhu.. so lepas ni siap la doktor2 yang akan rawat aku tu.. surat hospital tu aku bg korang baca. hihihi..

so, bila aku bleh cuti.. kalo cuti dulu2 tu fb gak la aku jengah.. skang ni kalo ada kesempatan jek.. sbb nak kan rehat lama.. smp nak masak pun aku rasa rugi.. hihihi.. masa rehat aku tu kene pg ke masak, ngemas umah, ngemop.. hohoh.. mcm2 aku kene buat mcm jumaat lepas. eh.. sabtu pg aku buat. tu pun nasib baik la jumaat tu hubby aku penat sgt2 smp keletihan tdo smp ke pagi.. kalo tak mlm tu mesti kene teman dia kuar plak. mana dan nak berehat. so pg sabtu tu la aku berkesempatan ngemas umah, ngemas tilam aku yg penuh dgn baju2. ngemop lantai, yg berbulan2 aku tak dpt nak buat.. amik ko... basuh baju dua kali mesin aku tu berputar. huhu.. setel semua nya bila di pk2 kan. cuma tak dpt nak lipat baju jek lagi.. asyik penuh jek bakul baju aku tu ngan baju2 yg dah kering.

abis tu bila masa nya aku nak berehat? giler tul kehidupan aku skang ni.. smp skang ni hari2 aku doa kene la migrain.. ekekke.. tak kisah tdo jek kat umah asal tak dok kat opis ngadap keje yang berlambak2. bila la PA aku nak blk dr bercuti ni.. ada lagi bape hari dia cuti ek.. 7hari lagi.. huhu.. azab rasanya aku. diorg ni bukan boleh nak bertolak ansur langsung. tiba jumaat tu mcm2 la plan aku.. nak buat itu ini.. nak memboling la konon hari2 biasa tu kalo boleh.. tp tak dpt.... asal blk keje jek aku dah penat. kalo ikutkan skang ni la masanya aku bleh ngelak dari kuar tghri.. bleh tdo la lunch hour tu. so blk aku ada la masa nak rehat kejap. dulu tu asal blk keje aku mula la lelap. ni start bulan dpn aku masuk kul 7.30.. sah2 blk awal 4.30.. yehaa.. sonok aku rasa.. tak kisah la kuar awal.. sah2 aku pun bgn awal kan. yg penting aku blk cepat.. smp umah cepat.. bleh rehat2.. hahaha.. bosan weh dok kat sini.. mcm mana la diorg ni sumer bleh bertahan. aku tak kisah benar nya keje byk.. yang sakit hati aku ni sbb keje byk tp ada jek benda2 menghalang aku dr buat keje. tu yg membosankan aku. contoh mcm mgu lepas la nak pg amik brg kat hq mmg byk giler... nak pakai van dipersoalkan org kat hq tu utk apa. giler ke apa. dah la terpelanting kat sini jauh dari diorg tu.. byk la soalan.. bukan nak kira amik kebajikan kitaorg kat sini.. lg byk soal plak.

dalam sibuk2 aku ngan keje ni pun aku curi2 gak update blog. nak lepas geram kat fb sini dah kene blog. dpt line curi2 tu pun rasa nya dah dpt detect dik org IT. giler la diorg ni. so blog jek la tempat aku nak lepas geram. hahah.. mcm mana aku nak jd PA? atau pun keje PA tak le seteruk mana.. cuma kat sini PA pun buat gak keje2 kerani n PAP.. giler ler.. sengal. ni pk 10 kali nak dok lama kat sini. dari awal masuk mcm2 alasan aku pk nak tukar lepas 6bulan nnt. ikut hati skang aku nak tukar. nasib baik kerajaan.. kalo swasta rela aku berhenti keje. hahaha.. giler.. keje2 diorg ni yg tak sesuai dengan aku agaknya. dah 11thn jiwa aku dh sebati dgn kerja2 kat tempat lama. skang ni nak pk alasan apa aku nak kuar dari sini. sah2 nak mintak bos sign surat tukar tu nnt bos akan tanye. so kene la bg alasan yang kukuh skit supaya bos bleh terima. pun kene pk gak mana tempat aku nak pg.. kang salah tempat kene lagi ke tempat mcm ni. yg aku tak boleh terima nya sbb ada sorg jek kerani kat sini n penuh dgn angka2.. aku paling benci bekerja dgn angka.. mmg dari skolah aku tak sker matematik.. hahah... sbb tu la kot aku bleh kene migrain. giler la. aku kene migrain start aku 16thn.. huh.. jenuh nak elak kalo bab migrain ni. mmg tak de ubat bleh sembuh.. bleh tahan jek sakit tu.. so bila bleh cuti?

Tiada ulasan: