Jumaat, 17 Jun 2011

Sakitnya badan..

Assalam,


Dah berapa lama aku sakit badan.. tapi aku diam kan jek. nak2 plak asyik mkn ubat migrain. mkn ubat ni bukan baik sgt kalo dah terlalu banyak n terlalu lama. huhu.. mcm mgu ni, byk mkn ubat migrain lagi. tak cukup ubat kerajaan aku tambah dgn makan ubat klinik swasta. tau jek la kalo klinik kerajaan.. ubat tu mana berkesan sgt. sakit lagi ada ler.. huhu... tapi apa daya.. kene jugak la mkn ubat. berpadanan la dengan pelaburan n pertolongan yang kerajaan bagi bg rakyat. pg klinik swasta sah2 kene rm40 - rm50 sekali dtg.. tapi klinik kerajaan cuma byr rm1 ko dah bleh dapat kan rawatan. so, jgn merungut pg klinik kerajaan tp dpt ubat tak berkesan. hahah.. actually bukan tak berkesan.. cuma kesan nya lambat skit la kan dari klinik swasta.. boleh la gitu.. tp dalam bab migrain.. apa pun sanggup asalkan cepat redha sakit nya tu.


aku dah lama gak tak berurut badan. dulu selalu urut dengan kakak indon yang keje cleaner kat opis lama.. kalo tak sempat kat opis tu aku ngan hubby dtg urut kat umah dia jek. hubby pun kadang tu sakit2 badan tak dpt aku nak urut sbb aku sendiri pun sakit gak badan. hehe.. so kami pg urut jek la jawabnya. kadang hubby belanja.. wakakka.... syg bini beb... nak pakai lama.. ececece... pun dulu2.. aku ngan hubby rajin la pg mkn jamu.. dah lama tak mkn la kot urat2 aku kembang dengan angin.


so, mlm td dgn letih2 badan tu, ikut hati mmg nak baring jek kat umah.. aku ajak gak hubby teman pg minum jamu kat tempat biasa. copp... ada dua tempat biasa... tempat pertama n kedua.. smlm pg tempat kedua.. tu kes saja2 tukar angin.. hahaha.. so pg kat situ aku sorang jek pun minum.. ptg dlm kul 6 hubby ajak turun teman dia mkn kat maidin tu haa.. amik kesempatan la aku bwk si baby n jojo main kat playground. lama gak tak amik pic dekor2 tu. kebiasaannya aku bwk turun dua ekor tu jek. si junior aku tak bwk lg ke playground sbb kecik gik.. kang mati kene picit ngan budak2 iran tu jek. budak2 tu geram ngan rabbit. baby ngan jojo jgn harap la dpt tangkap.. heheh.. lari sana sini.. dah besar... si junior la kang senang jek kene tangkap.. so tak bwk gik dia turun. tp dia pun dah nampak gak besar nya tu.. skit hari lagi la... jenuh layan 3 ekor tu nnt... tp aku lepas kan jek.. tgk jek dekor2 tu lari kat playground tu.. asal jgn kene picit n pijak serta sepak udah.. hihihi..


lepas setel sumer tu la dlm kul 9 aku pg minum jamu.. anta dulu dekor2 tu naik umah. tak kan nak bwk.. sengal kang..lepas minum nampak sgt la badan tak elok.. tak berkesan langsung bila pas minum.. kalo biasa tu lepas minum jek semua lenguh2 aku terasa... ni tidak.. lama tak minum rupanya.. hihi... blk rumah rehat kejap tah bila masa aku terlelap.. tau2 dah sedar waktu pg jek.. sian gak kat hubby.. sejak kebelakangan ni aku letih sungguh smp tak leh nak teman dia smp lewat2 mlm. tgk jek la tb tu sorang2 dianya.. hahah... dia pun paham agaknya aku keletihan. rumah pun tak dak dah smgu sekali kemas.. kalo dah betul2 ok baru aku kemas.. penat punya pasal... agaknya kesan dari memboling tanpa mkan apa2 pun yer gak ritu. dah la ngangkat bola boling tu kulur kilir.. hihihi.. tenaga tak de nak membaling bola tu. smp mengigil la kaki.. ahahah.. si miss sempat gik post status kat fb kata kaki gigil nak membaling bola. ciss.. bila masa pun aku tak tau dia ngeupdate status.. hihi... orang ada BB la katakan.. pasni aku plak.. hahaha.. senang..


arini kat opis segar la skit kan. kalo tak tu nak bgn pagi mmg aku susah. huh.. giler la kan.. sakit jek badan time nak bgn pagi tu. aku harap2 pasni tak de sgt dah la sakit2 badan. nak p minum jamu slalu blk la mcm dulu. hahaha.. bleh minum jamu kurus skali... kuikuikui.. bleh la kurus kan.. yeahhh....

Tiada ulasan: