Rabu, 15 Jun 2011

Migrain

Assalam,


1st migrain kat opis baru.. sebenarnya tak jugak.. dari 1hb jun kat sini aku kene dah dua tiga kali. tp tahan jek la. sbb masih baru. tp tidak mgu ni. huhu..


Isnin... aku masuk opis lambat. bukan apa.. mmg dah mintak dari jumaat lepas time-off kat bos. sepatutnya jumaat tu aku nak time-off.. tp bos lmbt sign.. tunda ke isnin.. dari kul 4.30 aku dah mula rasa sakit paler.. buat2 releks.. hahaha... kontrol beb kat opis baru.. smp umah mula dah sakit. kul 7 menyerang urat mata... lalallaal... kul 8 serang urat gigi... seterusnya menyerang urat telinga aku.. adoiyai..... rasa nak korek2 jek biji mata, telinga n gigi aku. sian kat hubby aku tak dpt nak layan... sempat teman mkn jek... lepas mkn naik umah aku tdo... hubby nak makan pun turun cari sendiri.. alahh.. sian sungguh hubby.. kalo aku kene migrain mmg gitu la dia.. nasib baik tak byk kerenah hubby aku. kul 3 pg aku bgn sbb tak boleh lg nak tdo... mmg tdo dalam sakit.. mana nak lena.. celik jek biji mata.. smp la kul 7 pg aku tekad pg klinik.


msg kat lin, aku ke klinik.. smp kat klinik nasib baik tak ramai orang mcm isnin... isnin mesti ramai orang sbb sabtu ahad kan cuti.. isnin klinik kene serbu ler.. hahahha... boleh la.. ramai juga.. tp giliran aku tak la jauh sgt... masalahnya makin menjadi2 plak la sakit kepala aku ni ha.. adoiyai... sampai tak senang duduk dah aku kat bangku nunggu tu. mata dah berair sebelah. nak pengsan pun ada.. kalo ada hubby sah2 aku nak lari baring dlm kete biar dia tunggu giliran tuk aku.. ekkeekke... kul 9lbh baru dpt masuk jumpa doktor dan akhirnya dpt mc... doktor pun sian tgk aku.. mmg sakit nak nangis dah depan dia tu.. mcm nak ckp jek kat doktor tu.. kat sini ada tak bilik rehat saya nak tdo sekejap. hahahah.. bleh tak? kompem doktor malas layan aku.. ekekek.. dpt ubat aku terus bla balik ler.. apa gik.. ingat nak singgah opis lama amik statement cuti aku.. tp mmg tak larat dah. ikut hati nak tdo jek dlm kete. tu pun aku bedal gak mkn ubat dalam kete sblm gerak blk. gastrik pun gastrik ler... ada aku kesah... hahaha..


smp umah, tutup semua langsir pintu supaya tak de cahaya yg boleh masuk.. tambah gik sebiji ubat n terus tarik bantal n selimut tdo.. atas sofa gak aku tdo.. tak pk panjang dah.. kul 3 aku bgn hubby tanye aku tak keje ke.. ehehehe.. pelik tgk aku ada kat umah plak dia. pg mkn dia bwk.. kebulur dah.. mmg satu keje umah pun aku tak buat. maap la mr.suami... mrs. isteri ni tak larat sgt2...


pg tadi bgn awal... walaupun mlm td aku tdo lmbt sbb teman hubby mkn.. dia mmg suka mkn lewat mlm... tak puas mkn agaknya.. gitu la dia... tp nasib baik badan menten jek.. hihi.. aku setelkan keje umah apa yg patut. menyapu sah2 dah 3 hari tak nyapu, basuh baju, dua kali aku basuh.. amik ko... setel pinggan mangkuk yg tak berbasuh, sedia kan air.. rutin harian ku.. kekeke.. konon si hubby nak hantar aku pg keje.. last2 letih jek tgk dia aku drive gak la sendiri. sakit paler kalo aku layan mmg hari ni pun aku nak rehat. ubat dah terlebih dos.. ngantuk sah2 la.. ubat pening tu ngantuk.. tu yg lembik2 jek badan aku.. nak tdo saja... sian hubby... nasib baik memahami... hihihi.. dan skang aku kat opis.. tgk keadaan dulu kat sini.. kalo ok tak pe la.. kot tak ok diorg ni.. sengal aku.. adios...

1 ulasan:

F. berkata...

get well soon :)